Problemi s dynamickou IP

Pavel ŠVARC stefan.samecek na volny.cz
Čtvrtek Srpen 30 02:58:31 CEST 2001

Pavel Staněk wrote:

> Dobry den,
> mam nasledujici problem s RH7.1:
> mam server pripojeny pres kabelovku- tj s dynamicky pridelovanou IP.
> Kabelovy modem je pripojen na eth1, lokalni sit na eth0.
> No a po asi 6 hodinach od zapnuti se stane ze prestane fungovat maskarada
> apod. zjistil sem z ifconfigu ze na eth1 neni IP, broadcast a netmask.
> Myslel jsem ze je problem s tim ze expirne prideleni IP z dhcp, ale
> naposled kdys se mi to stalo a dal sem restartovani networku a vse zase
> nabehlo, fungovalo a mnel sem stale stejnou IP.
něco podobného se mi stávalo také po prohlídce init scriptů jsem zjistil že
se zřejmě při inicializaci adresy přes DHCP použijí dva rozdílní klienti
protože se oba standartně nainstalují.  Jejich přítomnost snadno zjistíte
pomocí
#&rpm -qi pump pump-devel dhcpcd
já osobně jsem odinstaloval pump včetně jeho devel balíku a od té doby to
běhá :O)))

> Takze pokud by mi nekdo mohl pomoci, byl bych jedine vdecny. Jsem
> zacatecnik ( ale sam sem to nainstaloval,
> nastavil web, maskaradu via IPTables...) a na tohle sem kratky.
gratuluju dobrý výkon

Stefan