Kernel a header soubory - symlinkovat nebo ne?

Martin Hassman Martin.Hassman na vscht.cz
Čtvrtek Srpen 30 09:05:42 CEST 2001

On 29 Aug 2001, at 21:23, Robert Vojta wrote:

> [...]
>      /usr/include/asm -> /usr/src/linux/include/asm-<vase
>      architektura>, predpokladam Intel, takze
>      /usr/src/linux/include/asm-i386
>
>      ln -s /usr/src/linux/include/linux /usr/include/linux
>      ln -s /usr/src/linux/include/asm-i386 /usr/include/asm
>
>   Ja to delam takhle a jeste mam /usr/src/linux ne jako adresar, ale
>   jako
> link na aktualni jadro nebo na to na ktere chci, takze se mi vlastne
> headery, atp. prehazuji podle toho kam mam nalinkovan /usr/src/linux a
> uz se o /usr/include/linux a /usr/include/asm nestaram.

Tak v tohle mam velky zmatek.
V linuxovych novinach c. 3 :-o se pise, ze musi existovat symlinky
/usr/include/asm|linux|scsi do zdrojaku jadra. Na RedHatu 6.2 tomu
tak bylo jen castecne, v RedHatu 7.1 uz tomu tak neni, jsou to
skutecne adresare (byt z balicku kernel-headers).

V Kernel Cousins no. 80 (diky Leosi Literakovi, ze to preklada, je to
skvely - jen uz je jistou dobu fakt ve skluzu :-) jsem cetl, ze linky
se nedoporucuji. Linus tam rika, ze by glibc nemelo pouzivat
hlavickove soubory jadra, pak by totiz mohly byt programy zavisle na
verzi jadra.

Muze se, prosim, nekdo vyjadrit, jak je to lepsi?

martin hassman

--
 _           __   __	Logaritme, logaritme,
| |___ __ _ / /_ _\ \		toho bohda nebude,
| / _ Y _` | |\ \ /| |		aby kral Cesky
|_\___|__, | |/_\_\| |		ponoreny do kapaliny
      |___/ \_\   /_/		vytlacil soucet ctvercu
					nad dvema odvesnami...