XFree86 4.1 a ceska klavesnice 2 [opet long ;]

Pátek Srpen 31 00:25:29 CEST 2001

On 30 Aug 2001, Dan Ohnesorg wrote:

> Akorat ze pod temihle externimi resenimi se neda prepinat mezi
> skupinami pres pravy alt, coz je efektivne diskvalifikuje (jakoz
> i ostatni setxkb reseni).

Osobne tohle rychle prepinani povazuji za hlavni prednost "agregovaneho"
layoutu. Ano, nekdo mozna dokaze zajistit, aby se setxkbmap volal i
nasledkem stisku divnych klaves, jako jsou pravy alt, a na jeho pocitaci
je to dost rychle, ale ja k nim nepatrim (specialne ne k tem druhym...
ledaze by mi nekdo vymenil vsechen hw, co pouzivam, za nejaky lepsi :> ).

Navic mam us jako primar a cs sekundarni...tedy pokud vubec...(a jeste
jsem tak perverzni, ze us mam qwerty, ale cs qwertz), takze skutecnost, ze
novy cesky layout umi napsat ruznymi kombinacemi vsechny us znaky mne moc
nezrusuje. :P

Kritiku, ze nelze generovat mapy pro vsechny kombinace, mezi kterymi by
chtel nekdo prepinat, uznavam, ale jazyk XKB uz je dost divoky a
flexibilni, takze by snad mohlo jit zaridit, aby fungovalo neco jako
us+cz(group2)+fr(group3)+ ...

Jinak lidem, co si stezovali, ze by museli upravovat systemove adresare,
aby mohli pouzivat vlastni mapy: jak xkbcomp, tak setxkbmap zna opsnu -I,
kterou lze pouzit k specifikaci adresare, ve kterem ma hledat konfiguracni
soubory prednostne.

P.S.1 Omlouvam se Stanovi Medunovi, jestli jsem neodpovedel na jeho
anketu. Obcas se spontanne prepnu do modu, kdy prispevky z konference mazu
mazu rychleji, nez je stacim cist. :)

P.S.2 Kamila Tomana ted neotravujte s nejakou blbou klavesnici, musi
programovat mnohem dulezitejsi veci. :)