XFree86 4.1 a ceska klavesnice 2 [opet long ;]

Filip Hroch hroch na monoceros.physics.muni.cz
Pátek Srpen 31 11:33:28 CEST 2001

Ciao

uz jsem se smiril s prepinanim pres setxkbmap, neprepinam zas tak casto
(cetsinu s hackama a carkama pouzivam prumerne tak 1 mesicne) a tak
zrejme zustanu u prepinani pres prikazovou radku, jsou to 3,4 uhozy
tak to neni zas tak spatny.

Zkousel jsem namapovat akce v mych oblibenych fvwm a enlightmentu
na prepnuti pres Scroll Lock. Ve fvwm to zrejme nejde vubec(?) a
v enligtmentu mozna jo, ale po namapovani to fungovalo vylozene
podivne, prakticky nepouzitelne. Ostatni klavesy byly ok, jenze kdo
by pouzival na prepnuti klavesnice treba Ctrl-Shift-F1 ze? :-) Pro me
je jedina alternativa ten Scroll Lock ponevadz jediny zapina LEDku
na klavesnici a tak indikuje jeji stav. gkb applet nefunguje bez gnome
panelu a na to ja nemam a nikdy nebudu mit pocitac (fvwm mam na P90,
Enligntmet na lepsich strojich). Nehlede na to, ze ovladani pocitace
ve stylu Win je pro me znacne tezkopadne a silne zpomaluje praci.

V kazdem pripade je fajn, ze je v systemu hodne klavesnicovych map,
protoze se me stalo ze na mem pocitaci pracoval jisty uzivatel win
ktery samo neni zvykly na us_cz_prog ale prepnuti na jeho oblibenou
bylo pres setxkmap otazkou chvilky.

Presto bych to asi pro cloveka casto pisiciho cestky doporucil
nejak prehrat tak aby prepinal pres nejake klavesove makro.
Pres xev jsem koukal, ze napr muj oblibeny Scroll lock generuje
pri stisku pekny navratovy kod, takze by zrejme nebyl problem
vtipne modifikovat napr numlockx. Nicmene v problemech kolem
klavesnic se nevyznam, moje domena je jinde, a proto tyhle
veci prenechvam nekomu povolanejsimu.

On Thu, 30 Aug 2001 22:25:41 +0000 (UTC), Pavel Kankovsky:
>On 30 Aug 2001, Dan Ohnesorg wrote:
>

>Jinak lidem, co si stezovali, ze by museli upravovat systemove adresare,
>aby mohli pouzivat vlastni mapy: jak xkbcomp, tak setxkbmap zna opsnu -I,
>kterou lze pouzit k specifikaci adresare, ve kterem ma hledat konfiguracni
>soubory prednostne.

Vim o tom. Vyzaduje to ovsem nejakou drbacku navic a na to zatim nebyl
cas.

FH