XFree86 4.1 a ceska klavesnice 2 [opet long ;]

Juraj Ziegler e na hq.sk
Pátek Srpen 31 17:16:05 CEST 2001

On Fri, Aug 31, 2001 at 04:29:08PM -0100, Pavel ?VARC wrote:

> ??? m??u poprosit o osv?tlen? pro? je to probl?m nezn?m moc TEX ale zn?m
> VIM a nev?m nic o tom ?e bych kdy pot?eboval na jeho ovl?d?n? US
> kl?vesnici. Pou??v?n Xmodmap a kl?vesnici v podstat? shodnou s layoutem
> kter? zde byl prezentov?n a proto nech?pu argumenty ?e je NUTN? pou??vat US

no, ja mam momentalne XFree 4.0.3, a som zvykuntu pisat TeXovske konstrukcie
pomocou AltGr. TeXovske konstrukcie == napr. \section{Nadpis}. Ide hlavne o
znaky '[', ']', '{', '}', '\'. tie napisem "spravnou" klavesou zo stlacenym
pravym Alt-om. to ale v XFree 4.1 s default mapami nepojde. Cize si budem
musiet externym programom (cistejsie riesenie ako pridavanie novych map, IMHO)
prepnut celu klavesnicu, napisat \section{, zas prepnut, napisat Nadpis,
prepnut, }, prepnut a pisat text dalej.
(to plati ak pisem slovensky text. a berte to prosim obrazne, nie doslovne)

rovnako vim-ovske prikazy v style:
:%s!<A.*>\(.*\)</A>!\1!g  napisem na anglickej klavesnici rychlejsie a z menej
chybami ako na slovenskej, kde sa sice daju napisat vsetky znaky, ale dost
'obskurne'

apropo windows. v tych si tiez radsej prepinam cele klavesnice. a tie podivne
skratky neovladam.

mne konkretne, a myslim ze aj inym, ide o to, aby sa klavesnice nadalej dali
prepinat medzi 2 mapami, a aby to robil Xserver, a nie nejaka aplikacia ktora
sa musi pustit, a aby sa dalo na chvilku prepnut do druhej mapy cez AltGr.
osobne mi vyhovovalo prepinanie pomocou Scroll-locku, lebo podla ledky som
vedel aku klavesnicu mam.

aby sa tu niektore fakty neopakovali zbytocne. rozumiem tomu preco boli z
XFree 4.1 vyhodene mapy, ze sa tazko udrziavali. ale aj tak mi chybaju.
rovnako akceptujem, ze sa daju prepinat mapy externym programom, ale tym ze to
nerobi Xserver, treba to konfigurovat pre kazdy wm zvlast, a napr. moj
oblubeny scoll-lock nepojde v kazdom wm. a uz vobec nebude fungovat docasne
prepnutie pomocou Alt-Gr. (dali by sa tie specialne znaky namapovat tak, aby
boli na rovnakcyh klavesach ako v US mape? - t.j. Alt-Gr + Shift + 2 = @,
Alt-Gr + dlhe u = [, Alt-Gr + Shift + dlhe u = {...)

a osobne preferujem riesenia ktore su priamo v XFree, a nie v balikoch od
distributorov. vtedy mozem predpokladat ze to na inej distribucii bude
fungovat rovnako

[e]