dotaz-posta do LAN pres linux(obdoba LAN Suite od 602)

Pavel Stárek bwp na centrum.cz
Neděle Prosinec 2 17:19:33 CET 2001

Problematika:
Chtel bych pouzit linux pro sber posty z internetu a jeji
naslednou distribuci do LAN. Pokud jsem dany problem sledoval na
konfere, bylo reseni vetsinou: zjedne e-mail adr distribuce pro
uzivatele podle subjectu. Ja bych rad pouzil model ktery prinasi
LAN-suita od 602 tj. dana adresa se stahne a obsah se distribuuje
danemu(dannym)uzivatelum - neboli stahni maily z pop3.yxz.cosi a
priprav do schranek urcitych uzivatelu  a toto pravidlo pouzij
pro vsechny zadane pop3 zdroje posty vzdy s definovanymi
uzivateli. Tim se v jednom vytoceni internetu automaticky
postahuje posta ze schranek na netu a pripravi se pod nos v LANu
jejich majitelum a to tak aby se to dalo cist i z vice mist
(posta musi zustat na LAN_pop3).

Co se tyka linuxu:
pouzivam RH 7.2, jede mi automaticke vytaceni na ISDN Porte plus
(ttyS1) pod pppd (touto cestou diky pro http://linux.melzer.cz -
moc mi to pomohlo) a funguje squid pro LAN. Dalsi uspesne (aspon
doufam) rozbehnuta aplikace je fetchmail - volan pri startu
dialupu (ve scriptu /etc/ppp/ip-up) po nastaveni maskarady a
provede stazeni posty userum do jejich $HOME... a posta je k
dipozici pro precteni na linux masine (I pri pozdejsim offline).
Dale funguje DNS jako master pro LAN a fwd pro inet.

Cil:
Rad bych prijatou postu dostal dal na libovolnou masinu v LANu do
outluku ve widlich nebo do linuxu (vzhledem k widl98 & outluku)
pres pop3. Patrne jde o to aby se linux do LAN choval jako
POP3_server.

Poradte, dejte odkazy jak dal, co je z toho co uz chodi
pouzitelne a kde je to scestne. Nazoru bude asi hodne (stejne
jako je hodne i dokumentace a orientovat se na tu spravnou chce i
stastnou ruku). Kazdopadne diky dopredu vsem kdo odpovi. Verim ze
se neptam jen za sebe a ze se tim zabyva vic lidi a ze to je
jedna z konkretnich uloh pro linuxovy servrik pro male LAN - tak
do velikosti bytovky nebo panelaku.

Martin.

-----
Užitečné informace pro vánoční pohodu