editor s cestinou

mds na kolej.mff.cuni.cz mds na kolej.mff.cuni.cz
Neděle Prosinec 2 18:19:32 CET 2001

Pavel na Janik.cz (Pavel =?iso-8859-2?q?Jan=EDk?=) writes:
> Pokud je Ted procesor, je Emacs také procesor.

sorry. kdyz jsem kdysi emacs zkousel, tak to byl editor. je pekne slyset,
ze je z nej wysiwyg procesor. ze umi visually vkladat a zobrazovat obrazky,
ruzne typy fontu, tabulky, zarovnavani, atd.

> Já jsem o TeXování neoekl ani slovo - mu3/4ete mne prosím poesni citovat?

vzhledem k tomu, ze jsem mel zazity emacs, jaxem popsal vyse, taxem
predpokladal, ze se pekny dokument (v emacsu) musi naprogramovat.
jen bych Vas pozadal o link na nejaky screenshot, dekuji predem.

> Tak tohle jsem nepochopil. Vubec nevím, kdo a eím zde chce zaeít
> flame. Mu3/4ete být konkrétní? Nesna3/4íte se najít v dopisech ostatních/mne
> nico, co tam není?

jde o to, ze mi zde lidi radi emacs, vi, tex (Vy emacs, jini Vi, TeX).
tyto programy znam (emacs jen z drivejska), jsou to dobre editory,
vyvojova prostredi a buh-vi-co-jeste. ale vi rozhodne neni uzivatelsky
prijemny nahledovy formatovac (user friendly wysiwyg text procesor),
emacs driv take nebyl (ze se ptam, kdy nastala zmena?)

> K jaké flame? BTW - Vim samozoejmi umí eesky i X nebo co znamená, kdy3/4 se
> oekne "i kdy3/4 X ne"? Co neumí? X? Co je to X? Typo?

jen ze mi tu lidi misto neceho ala abiword pisou o krasach vi a emacs.
kolem vi a emacs cas od casu vzplanou flejmy, taxem trochu predchazel :-)

apropos: X = X Windows System (nebo tak nejak, mozna jeste nejaky trademark
a copryright, ...), jde o to, ze kdyz mam v X cesky fonty, ale nemam ceskou
klavesnici, taxi Vi sam umi premapovat klavesnici (ja to mam pomoci F12).
je to rychly, jednoduchy, funkcni (ono iso-8859-2 fonty se do X nainstaluji
snadno, s klavesnici byva obcas problem, zvlast treba v zahranici).
tuhle vychytavku jako Vi umi i LyX.