Rozdeleni disku 20GB

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Čtvrtek Prosinec 6 12:37:21 CET 2001

On Thu, 6 Dec 2001 10:59:21 +0100, Martin Landa wrote:

: koupil jsem novej pocitac s diskem 40GB a vyhradil jsem si cca 20GB pro
: Linux (SuSE7.1). Potreboval bych poradit jak efektivne rozdelit tento oddil
: pro linux (jestli pro /root, /home zvlast partition) a jake kapacity
: eventuelne filesystemy.

/home je dobre mat ako zvlastnu particiu z dovodu, ze po pripadnej
novej instalacii, zmene distribucie a.p. nemusite robit backup/restore.
Ak zvyknete vela kompilovat veci, ktore nemate ako rpm, moze sa tam
z podobneho dovodu nalinkovat aj /usr/local.

Inak pokial ide o domacu masinu, kludne dajte na zvysok jeden oddiel
(nezabudnite aj na nejaky swap) - este ani raz sa mi nepodarilo
odhadnut ine rozdelenie tak, aby som neskor nelutoval a nesymlinkoval
ako divy :-)

Pokial staviate server, je to na dlhsiu a kontroverznejsiu debatu
ohladne /var a.p.

Zdravi
--
                                        Stano