.net vs. pipe [was Re: Poznamka k clankum - Bill Gates]

Pavel Machek pavel na suse.cz
Neděle Prosinec 9 15:35:00 CET 2001

Hi!

> :  SM> Pravdu povediac, zriedkavost novych idei je jedna z veci,
> :  SM> co mi na Open Source svete dost vadi. Az na vynimky ide skoro
> :  SM> vzdy o nasledovanie inych, otvorenu implementaciu proprietarnych
>
> : Cemu to vadi? Jake tve potreby to neuspokojuje? Potrebujes mailovat?
> : Nemuzes? Potrebujes DNS? To taky nejde? Atd... Vsichni porad chteji
> : neco noveho a pritom spousta dobrych veci zustava lezet na ceste za
> : nami.
>
> Potrebujem vyvijat software a potrebujem to robit rychlejsie
> a kvalitnejsie ako konkurencia, inak si ho mozem strcit za klobuk.

Takovy glade je docela original: na rozdil od delphi a osatnich komercnich
kramu v sobe nema IDE, takze nema potrebu hrabat se cloveku do *jeho* kodu
a necha ho pouzivat *jeho* oblibeny editor. Tim taky dosahne toho, ze ten
komu dam zdrojaky glade nepotrebuje.

> Nasi zakaznici si napr. potrebuju rozsirovat uzivatelsky
> interface nasho produktu o dalsie prvky, ktore navyse obvykle
> sami nevyvijaju, ale ich chcu mat moznost kupit. V MS svete

Kdyby vas produktbyl opensource, tak by takovy problem nebyl, ze? To ze
opensource prostredi prilis nepodporuju propriertalni veci je *dobre& i kdyz
vam je to ted proti srsti. Smula.

<snipped reklama na activeX>

man pipe.

> Bol tu aj kratky thread o synchronizacii Pocket PC s Linuxom.
> Tema synchronizacie mobilnych zariadeni je komplikovanejsia
> ako sa na prvy pohlad zda a zacne byt s nastupom novych
> zariadeni coskoro _velmi_ zaujimava. MS s nou experimentuje

Na my hracce proste bezi ftp server. Fakt nevidim co je na tom zajimaveho
nebo sloziteho. mirrordir umi ftp.

> uz nejaky cas (a napr. .NET MyServices vratane neslavneho
> Passportu su rozhodne ideou, ktora aj ked ma mnohe zasadne
> chyby, aspon vyvolala diskusiu).

K cemu? Dnesni handheldy jsou proste male stolni pocitace. Vykon na to
*maji*. Proc se k nim chovat nejak jinak?

> Tieto veci sa robia daleko lepsie, pokial je k dispozicii napr.
> objektovy model so spravami, ktore garantuju dorucenie aj bez
> toho, aby muselo byt spojenie medzi partnermi trvale. Netreba
> potom diskutovat o low-level problemoch, ale da sa sustredit
> na riesenie podstatnych veci. MS to ma roky v systeme.

Jsem strasne rad ze v opensource svete nic takhoveho neni, takze protokoly
jsou povetsinou textove a neni jich 2001.
								Pavel
--
Philips Velo 1: 1"x4"x8", 300gram, 60, 12MB, 40bogomips, linux, mutt,
details at http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/velo/index.html.