.net vs. pipe [was Re: Poznamka k clankum - Bill Gates]

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Pondělí Prosinec 10 12:23:32 CET 2001

"Pavel Machek" <pavel na suse.cz> schrieb im Newsbeitrag
news:20011209143459.C37 na toy.ucw.cz...

> Kdyby vas produktbyl opensource, tak by takovy problem nebyl,
> ze?

Nerozumiem. Toto nie je o open versus proprietary, toto je
o neexistencii/zaostavani technologii podporujucich komponentove
programovanie na mikro- aj makrourovni. Ten problem by tu bol
aj keby sme boli slobodnejsi ako GNU.

Keby bol nas produkt opensource, tak by sa nezmenilo vobec
nic - mohli by si sice tu komponentu doprogramovat, ale nadalej
by ju nemohli pohodlne vyuzivat inde a na pripojenie inych
prvkov by museli flikovat rozne spajajuce kusy kodu.

> To ze opensource prostredi prilis nepodporuju propriertalni
> veci je *dobre& i kdyz vam je to ted proti srsti. Smula.

To je pravda, ale zrovna tu o to vobec nejde.

> <snipped reklama na activeX>
>
> man pipe.

Aha, takze z pipy si vypytam properties objektu, nejako ich
zmenim, zavolam metodu toho objektu a dostanem naspat
vysledok. Rovnako mi pipa povie, ake metody ten objekt
poskytuje a ake parametre ocakava. Prosim Ta, to je predsa
uplne o niecom inom - ako underlaying mechanizmus mozu
byt hoci postove holuby, mna ale zaujima, kolko sa napisem
ked chcem nieco uzitocneho urobit.

> K cemu? Dnesni handheldy jsou proste male stolni pocitace.
> Vykon na to *maji*. Proc se k nim chovat nejak jinak?

Chovat sa k nim netreba inak, ale robia ziadanymi ulohy, ktore
doteraz nebolo treba riesit. To je na samostatnu debatu.

> Jsem strasne rad ze v opensource svete nic takhoveho neni, takze
> protokoly jsou povetsinou textove a neni jich 2001.

Ono to tam smeruje tiez - XML over HTTP (napr. SOAP)
vyzera dost pouzitelne ako nahrada roznych podivnosti.

Co sa tyka poctu, kolkoze to mame RFC-cok? :-)

Zdravi
--
                                              Stano