IPTABLES a FTP

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Úterý Prosinec 11 11:22:43 CET 2001

Dobry den,

prosim, quotujte nejak rozumneji... Spatne se v tom orientuje...

On Mon, Dec 10, 2001 at 04:46:40PM +0100, Jiri Drasnar wrote:
> DNS me chodi, ssh jsem netestoval ... co to ma spolecneho s tim ze se nemohu spojit na ftp servery?

Pokud se nemuzete pripojit na ftp servery, pak by to mohlo mit
nekolik pricin:
1) nemate korektne nastavene reverzni DNS zaznamy
2) nemate ve firewallu povoleny ftp prenos...

- je treba povolit zvnitrku z portu >1024 na port 21
a dale:
1) pro "aktivni" ftp:
- je treba povolit zvnejsku z portu 20 na porty > 1024 a socasne
  pokud mozno zakazat zvnejsku dostupnost portu 6000-6100 (cca,
  nevim presne), coz jsou X servery. A samozrejme pripadne taky
  7100, coz je X fontserver.
2) pro pasivni ftp, ktere je bezpecnejsi:
- je treba povolit zvnitrku konexe z portu >1024 na porty >1024
  ven.

Ale asi bych se pokusil to resit pomoci (http)/ftp proxy (treba
squid tohle umi)... To je asi vubec nejbezpecnejsi reseni.

> coz nemusi byt vzdy pravda ...

v urcitych pripadech je treba i tcp...

> 				Petr Cech

Zdravi