Poznamka k clankum - Bill Gates

Michal Vymazal gandalf na mbox.vol.cz
Úterý Prosinec 11 11:29:58 CET 2001

Pmnhj na metro.dp-praha.cz wrote:

>Nevim, ale nejsem si jisty jestli argument, ze nekdo jiny ma firemni
>politiku se kterou ja nesouhlasim, ale vetsina lidi ano, nutne musi vest k
>poznatku, ze jeho vyrobky jsou horsi.
>Myslim si, ze zasluhy B.G. o rozsireni PC jsou nepopiratelne a pokud je tady
>chceme popirat dostavame se do pozice do ktere by jsme se dostavat nemely
>(tj. upirani zasluh konkurenci a tj. presne pozice kterou microsoftu
>vycitame).
>Licencni politika - pokud neodporuje zakonum, je a doufam, ze vzdy bude
>interni zalezitosti dane firmy. Jedna z tezi svobodneho podnikani je, ze
> [...]
Jen doplnim. Jde prave o to, ze Microsoft porusuje zakony v zemich, kde
sve produkty nabizi. Zcela urcite porusuje zakony hned v nekolika zemich
USA, dale v clenskych zemich EU. V CR take, staci se na licenci k
MS-Windows podivat. Dalsi veci jsou ony pokusy o "zavadeni" vlastnich
standardu tak, aby jejich uzivatel prakticky "nevidel" okolni svet.
Uzivatel se sice muze branit (napr. zalobou - ale kdo na to ma zaludek,
ze?). Druhou moznosti je nekupovat a tedy nepouzivat. To obvykle zabere
(samozrejme, ze v sirsim meritku - hodne nekupujicich a nepouzivajicich)
lepe, nez zaloby. Je to jako s politiky - pokud si volic sve politiky
"nehlida" (ale, ale ... a zase tu mame ty volby), tak si politici
delaji, co chteji - rozhodne ovsem nehaji zajmy svych volicu.
Proto B.G. nazyvam "Otec dojmu".

--
Michal Vymazal
gandalf na mbox.vol.cz