Poznamka k clankum - Bill Gates

Středa Prosinec 12 09:27:33 CET 2001

Pmnhj na metro.dp-praha.cz wrote:
> naopak myslim si, ze tomu tak neni - ono asi vetsina lidi kteri ctou tuto
> konferenci nejsou ve fan klubu Microsoftu.

	'-) to mate oravdu, podotykam vsak, ze nejsem ani ve fan klubu Linuxu,
protoze mi nektere postoje apod. vadi a neztotoznuji se s nimi (ac jsem
silne vahal, zda-li se na ustavujici schuzi v Brne mam dostavit
(osobne), nakonec jsem tam poslal sveho dobreho znameho..;-)).

> tento OS. Vetsina lidi (podle meho nazoru) pouziva tento OS k plne
> spokojenosti, protoze jim je jedno, ze to obcas spadne, je nezajima ani
> bezpecnost, dokonce jim ani nevadi kancelarsky balik office - je zajima
> jednoduchost a s tim jim Microsoft vysel vstric. A problem serveru neni

	Ja nerikam, ze nemate pravdu, ale nehodlam na tuto pohodlnost, naivitu
apod. osobne doplacet - vas nazor prijimam, stejne jako mne se silne
nelibi, ze lidi pod tihou reklamy & spol. dali miliony do kampelicek a
ted je nemaji a divi se, ze se stat o ne nechtel postarat - coz pod
silnym tlakem nakonec udelal a ja temto lidem, kteri si nedokazi
spocitat casto ani 1+1, mam ze sveho (v danich) platit jejich hloupost,
proc? Chteji pouzivat produkty MS, at si je pouzivaji, ale nemam zajem
aby mne nutili, abych je musel pouzivat rovnez (viz kauza - Statni
sprava a komunikacni rozhranni (ala XLS & DOC))

>         Ad licencni smlouvy - omlouvam se, ale patrim ke skupine lidi, kteri
> po precteni licencni smlouvy nevi, ze je protizakonna. Domnivam se, ze o tom
> rozhoduje soud a ten i rozhodne o jeji naprave. Ackoliv nekolik soudu
> Microsoft prohral, mam bohuzel pocit, ze znich vychazi jako vitez. Jenom na
> okraj - opravdu se domnivate, ze lide pouzivajici vyrobky Microsoftu ctou
> licencni smlouvu, nebo si myslite, ze odkliknou Y? Pokud se Linux stane
> nekdy stejne masovym, ceka ho i tato faze vyvoje, nastesti to nikdy nemuze
> postihnout vsechny distribuce najednou.

	Ano mate pravdu, pokud chci neco vyzkouset nebo predem vim, ze to
pouzivam nelegalne (coz nepopiram, nehraji si na svateho), nectu licenci
vubec, pokud instaluji nastroj, ktery hodlam vyuzivat komerne, pri praci
apod., peclive ctu smlouvu a zkoumam, zda-li mym potrebam vyhovuje. V
pripade software (a nejen u nej) obecne plati, ze mi musi zalobce
dokazat umysl poskodit ho, nikoli ja dokazovat svou nevinu...

>         Nekupovat to je pravo, ktere vetsina nechce vyuzit, protoze ji tento
> system vyhovuje a nevim proc nam to vadi.

	Domnivam se, ze se mylite - vetsine lidi nevyhovuje, ale nema (nevidi)
alternativu...

>         Uzivatel, ktery si nechce vybirat nutne jeste nemusi byt blbec,
> pouze se muze zajimat o jinou tematiku nez PC.

	Souhlasim, pak ale at nedela soudy a zavery v oblasti ve ktere neni
sbehly - pripada Vam normalni, ze byste pri operaci kafral doktorovi do
remesla? A proc to Cesi tradicne delaji v mnoha jinych oblasti, do
kterych vubec nevidi a neznaji souvislosti?

> omlouvam. Uvodni citaci P. Janouska, jsem ponechal protoze se domnivam ze
> bez ni bych byl jiz skutecne neprehledny.

	Ma slova jste zrejme vzal doslova - s nazorem podobny Vasemu se
setkavam mezi laictejsi casti uzivatelu PC (bez osobnich injektiv,
prosim berte to tak jak to rikam) jiz nekolik let (< 10), nakonec
vetsina z nich uzna mou argumentaci, vyjadruji pouze svuj nazor, stejne
jako Vas respektuji. (Tim mimo jine chci rici, ze osobne jste se mne
nedotkl).