externi ISDN Fritz pres USB

Horák Daniel horak na sit.plzen-city.cz
Středa Prosinec 12 12:33:16 CET 2001

> konecne mam spojeni pres ISDN a mam tento HW.
> Zatim jsem s nim v Linuxu neuspel (RedHat 7.1 a/nebo 7.2).
>
> Muj dotaz je, zda je to zprovoznitelne, pripadne
> zda je to v "dohledne dobe" zprovoznitelne.
> Pomuze-li prechod na SuSE, mohu vyzkouset (mam SuSE 7.2,
> aktualne nikde nenainstalovane).
>
> Zkoumal jsem ovladace u SuSE, zatim z toho jeste
> nejsem prilis moudry (bohuzel nemcina mi moc nejde),
> ale pracuji na tom ...
>
> Konkretni verze se jmenuje "euroISDN na 2lines" a distribuuje
> ji Telecom s ISDN. Zda se ze uvnitr by mela byt
> [...]

K tomuto HW jsem se dostal taky a zatim jsem byl schopen zjistit toto (bez zaruky):
- u firmy AVM se "pristroj" se jmenuje Fritz!X USB/PC, spojeni pres seriovy port neni v Linuxu podporovane
- nutne jsou drivery z ftp://ftp.avm.de/cardware/fritzx.usb/linux/
- defaultne existuji pro Suse 7.0 - 7.2, ale protoze je vse dostupne jako zdrojak, mely by fungovat se vsemi jadry 2.4.x (sly prelozit 2.4.16), o 2.2 tam pisou, ze uz nejsou v novych driverech podporovany
- jsou potreba user-space toolsy + libcapi
- nepouziva se isdn4linux, ale capi4linux

			Dan