Poznamka k clankum - Bill Gates

Michal michal_m na quick.cz
Středa Prosinec 12 14:10:25 CET 2001

> 2. Fy Apple neumoznila vyrabet klony jinym firmam ... a kdyz uz, tak to
> bylo pozde.

Strategie licencovani byla pekne vycurana vec od Apple. A duvodu bylo hned
nekolik. Nedodrzovani predepsanych standartu (Motorola,Umax,Power Computing)
a zbatecna konkurence u HiEnd (Daystar - viceprocesorove stroje)

> 2. Apple ma vicemene (neberte me za slovo) nerozsiritelny (resp. velmi
> omezene rozsiritelny) HW.

Muzes prosim uvest co existuje ve verzi pro PC a pro Apple ne? Ja delam na
Jablkach uz 5 let a priznam se ze technicke moznosti Linuxu me sice
imponuji, ale je fakt ze pro 97 % uzivatelu IT techniky stejne zustane necim
tajemnym a silenym, vis je to o tom, ze "uzivatele" chteji uzivat a ne
programovat a zalepovat casti systemu. Zkus udelat upgrade v Systemu X na
Apple a pak v Linuxu. Kolik potrebujes kliknuti mysi.
A pokud chces srovnavat cenu tak porovnej cenu treba Dellu a HP. Nemuzes
rovnat srot, u ktereho je uspech kdyz nevyrazi motorovy jistic.

> 3. Puvodni Apply v dobach o kterych je tady rec byly ve svem HW navrhu,
> oproti PC, spatne (myslim co se tyce architektury), ale na rozdil od PC
> mely OS usity tomu HW na miru (tedy kvalitni) takze celek pracoval daleko
> lepe a radostneji nez PC (s MSW dodnes).

V cem byl HW spatny snad v tom ze donedavna to byla jedna z mala platforem,
kde uzivatel mel moznost ovlivnit vernost barev? Na PC barevne profily,
vyjma podpory specialnich grafickych karet patri do oblasti Sci-Fi.

Tim co me fascinuje na ve svete Linuxu i kdyz jinak delam na MACku jsou
prave silene moznosti na siti.

Michal