Technologie Apple - bylo Re: Poznamka k clankum - Bill Gates

martin.kula na deltaes.cz martin.kula na deltaes.cz
Středa Prosinec 12 14:47:13 CET 2001

Zdravim

No mozna jste mohl zkusit se zamyslet nad moji odpovedi vcelku ;-)
Ja jsem nenapsal, ze Apple je spatna platforma a navic jsem ho jiz vubec
nesrovnaval s Linuxem. (Toto neni omyl! platforma je celek SW + HW nebo
chcete-li HW + OS).

On Wed, 12 Dec 2001, Michal wrote:

> Strategie licencovani byla pekne vycurana vec od Apple. A duvodu bylo hned
> nekolik. Nedodrzovani predepsanych standartu (Motorola,Umax,Power Computing)
> a zbatecna konkurence u HiEnd (Daystar - viceprocesorove stroje)

Jo to je mozny, ale je to bohuzel jeden z kroku ktery vedl k tomu, ze se
PC rozsirily daleko vice a rychleji nez Apply.

> Muzes prosim uvest co existuje ve verzi pro PC a pro Apple ne? Ja delam na
> Jablkach uz 5 let a priznam se ze technicke moznosti Linuxu me sice
> imponuji, ale je fakt ze pro 97 % uzivatelu IT techniky stejne zustane necim
> tajemnym a silenym, vis je to o tom, ze "uzivatele" chteji uzivat a ne
> programovat a zalepovat casti systemu. Zkus udelat upgrade v Systemu X na
> Apple a pak v Linuxu. Kolik potrebujes kliknuti mysi.
> A pokud chces srovnavat cenu tak porovnej cenu treba Dellu a HP. Nemuzes
> rovnat srot, u ktereho je uspech kdyz nevyrazi motorovy jistic.

Ja mluvim o hardware (potazmo kostrukci) - takze nejak mi unikaji
souvislosti vasi repliky ;)

> V cem byl HW spatny snad v tom ze donedavna to byla jedna z mala platforem,
> kde uzivatel mel moznost ovlivnit vernost barev? Na PC barevne profily,
> vyjma podpory specialnich grafickych karet patri do oblasti Sci-Fi.

Ale jo ! Apple jako takovy je dobra platforma. Mel bezva grafiku uz od
zacatku (taky byl hlavni platformou pro aplikacni software firmy Adobe!)
Pouzival dokonce SCSI uz od pradavna ..... atd.
Nicmene zkuste si precist pojednani A.Coxe ktery jsem zminoval.
Architekturou minim zakladni navrh tedy CPU, sbernice, prerusovaci system
a pod. a to vse samozrejme vcelku! A ten celek nebyl nic moc (tedy samotny)
..... POZOR dneska je jiz vse jinak! Tady se bavime o zacatku 80tych let.

Martin