SW RAID: pomalá inicializace

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Čtvrtek Prosinec 13 18:52:22 CET 2001

Veros Kaplan wrote:
: narazil jsem na zajímavý problém při RAIDu. Zkoušel jsem si hrát se SW
: raidem (použil jsem mirror), udělal jsem dvě stejně velké partitiony a
: nechal jsem je spojit do jednoho mirroru. Spustil jsem to a ono mi to
: začalo obě synchronizovat.
:
: Chápu, že to je normální chování, ale dá se tomu nějak zabránit? Protože
: jde o disky větší než malé, synchronizace bude trvat hodně dlouho a žere
: to procesor.
:
: Přehlédl jsem nějaký fígl?
:
: Připadá mi poněkud zábavné, že když na to zařízení zapíšu nový
: filesystém, tak to bude synchronizovat i to, co je vzadu.

	Já jsem měl zato, že rekonstrukce probíhá s omezenou šířkou
pásma, a tedy by neměla příliš zatěžovat systém. Podle mě by mělo jít
udělat degenerovaný mirror jen s jednou oblastí a druhou pak přidat
(direktiva failed-disk v /etc/raidtab). Případně pomocí raidhotremove
vyhodit z RAIDu už existující oblast a až někdy přes noc po instalaci dát
raidhotadd.

-Y.

Having your own personal custom language dialect might be tempting but it is
normally something only the lisp community do.                    (Alan Cox)