changed: XFree 4.1 + Matrox G550 + dual-head + DGA

Zdenek Havelka madloki na mail.cz
Neděle Prosinec 16 17:58:40 CET 2001

On 16-Dec-2001 Zdenek Havelka wrote:
> Ahoj,
>         mam dva problemy:
>
> Debian 2.2, Xfree 4.1.0.1, Matrox G550, posledni verze ovladacu ze site
> Matroxu.
>
> 1. Chova se to tak, ze po spusteni X serveru uz nenabehne textova konzole,
> monitor jeci, ze dostava prilis vysokou frekvenci.

Tento problem uz jsem odstranil. Asi se budete smat, ale bylo to tim, ze jsem
mel v /etc/lilo.conf nastaveno "vga=0x301" - dal jsem to pryc a konzola je OK
- jen logo tucnaka pri startu vypada hloupe.

Tipuju, ze zpusob prepinani videomodu v jadre a u te karty jsou navzajem
neslucitelne.

> 2. Kdyz nahodim dual-head (chodi vyborne, jeden monitor 1152x864, druhy
> 1280x1024), prestane mi fungovat podpora DGI, ktera bez dual-head
> fungovala.
>
> Je vubec principialne mozne provozovat dual-head s DGI ?

Jo, tak i to se zmenilo. Pridal jsem modul agpgart, potrebovalo to
"agp_try_unsupported=1"

Nyni bez xinerama jako dva samostatne monitory OK, pokud ma ovsem kazdy z
nich jine rozliseni (bez ohledu na nastaveni rozliseni ve windows
bezicich na tom vmware). DGI funguje.

Pokud je bez xinerama a oba monitory maji stejne rozliseni, zobrazuje se
po prechodu na full-screen vmware totalne zmatene - casti oken bez textu se
zobrazuji na druhem monitoru, casti s pismenky na prvnim. Vysledek je
nepouzitelny.

Se zapnutym Xinerama DGI stale nefunguje.

Jedine pouzitelne nastaveni je tedy bez xinerama jako 2 samostatne monitory
kazdy screen s jinym rozlisenim. Pak je vse OK az na drobny problem pri praci
s mysi - full screen ve Vmware pochopitelne nedovoluje prejit mysi na
vedlejsi monitor a prepinani z fullscreenu kvuli prechodu na druhy screen je
neprakticke. Citim se trapne, ale vazne uz uvazuju i o dvou mysich
pripojenych k jednomu PC  (mam 2xserial, 1 x ps2, usb).

Pokud jsem si na zacatku myslel, ze s jednim PC, mysi, klavesnici a dvema
monitory budu mit na jednom full-screen Windows k nerozeznani od sktecnych a
na druhem normalni X desktop, krute jsem se mylil - alespon prozatim.

BTW, nema nekdo zkompilovany XFree 4.1 pro debian stable, abych nemusel
vymenit libc6 & ?

---
Zdenek Havelka
madloki na mail.cz