noatime

Miroslav Petricek mirek na petricek.cz
Pondělí Prosinec 17 21:23:31 CET 2001

On Tue, Dec 11, 2001 at 07:00:25PM +0100, Jiří Mlíka wrote:

>      Zajímalo by mě, jaké zrychlení filesystému lze dosáhnout mountováním s
> volbou "noatime" a případná rizika.

Aniž bych mohl citovat nějaké měření, tak se domnívám, že u dobře
navrženého fs (ext2, reiserfs, ...) a neextremního zatížení nepřed-
stavuje aktualizace atime u souborů pro počítač, žádnou významnou
zátěž navíc, protože zápisy metadat lze docela dobře shlukovat do
zpožděných zápisů.

Zakázání aktualizací atime může naopak přinést nepředvídatelné
důsledky u programů, které tuto informaci využívají. Slyšel jsem o
qmailu a o některých proxy-cache démonech, které za pomoci atime
realizují "inteligetní stárnutí" cache.

--
/*     Miroslav Petricek           mirek na petricek.cz
       Brno, Czech Rep.            ICQ: 56183467