noatime

Úterý Prosinec 18 09:12:41 CET 2001

Miroslav Petricek napsal:

> Aniž bych mohl citovat nějaké měření, tak se domnívám, že u dobře
> navrženého fs (ext2, reiserfs, ...) a neextremního zatížení nepřed-
> stavuje aktualizace atime u souborů pro počítač, žádnou významnou

no, takovy find ve zdrojacich jadra udela s atime slusnou paseku ...

> zátěž navíc, protože zápisy metadat lze docela dobře shlukovat do
> zpožděných zápisů.
>
> Zakázání aktualizací atime může naopak přinést nepředvídatelné
> důsledky u programů, které tuto informaci využívají. Slyšel jsem o

nebo treba u mailu. treba mutt si podle atime kontroluje, jestli dany
mailbox uz precetl a pak neustale tvrdi, ze je v nem nova posta :-(

				Petr Cech
           cech na atrey.karlin.mff.cuni.cz

Phear my "Typical bloody smart-arse debian attitude."