Vhodne CD-RW, parametry hdparm

Roman DAVID rdavid na danet.cz
Úterý Prosinec 18 11:54:03 CET 2001

Radek Vybiral wrote:

> Ja toho uzivatele chapu, je tam exaktne napsano, ze X66 je UltraDma, coz
> uz dneska umi kazdy novejsi disk, navic to cislo korespondovalo s
> rychlosti, ........

NEKORESPONDOVALO !!!!

X66 je pro UDMA mode 2, a to je ATA33 (nikoliv ATA66 !!)

(udma mode 2 + 64 = 66, tudiz -X66)

> Kdyby ta veta koncila jeste prikladem: -X68 is for UltraDma 100, tak to
> asi pochopi daleko vice lidi, ja jsem to taky na poprve prehlidnul a musel
> jsem jeste k tomu umet pocitat :)
> Jak tedy spravne formulovat ten priklad?
> -----
> (-X68 is for UltraDma mode5 aka Ultra100)?
NEEE

-X68 je pro UDMA mode 4 aka ATA66 (aka ULTRA66, UDMA66, UATA66)
 (udma mode 4 + 64 = 68, tudiz -X68)
-X69 je pro UDMA mode 5 aka ATA100 (aka ULTRA100, UDMA100, UATA100)
 (udma mode 5 + 64 = 69, tudiz -X69)

Dale pro informaci:
u starsich disku, ktere pouzivaly multivord DMA (nikoliv ultra DMA),
bylo ono "magicke cislo", ktere se pouzivalo na pricteni
a nastaveni "32", tzn. disk s multiword mode 2 mel parametr -X34.
U uplne prastarych disku a nekterych soucasnych CDROM(RW) se pouziva
stale PIO, kde je onim "magickym cislem" "8", takze napr. CD-ROM
s PIO mode 4 ma mit parametr -X12

Roman DAVID