Pouze FTP pristup

Tomas Konir moje na molly.vabo.cz
Středa Prosinec 19 12:22:29 CET 2001

On Wed, 19 Dec 2001, Jiri Barta wrote:

> Dobrý den,
>
> rád bych vytvořil účty několika uživatelům (majitelům www serverů) a
> nevím jak ...
>
> Podmínky:
> 	pouze FTP přístup
> 	jejich root je v adresaři s www serverem, tj. nikam jinam se
> 		nedostanou
> 	nějak to šifrovat
>
> Já jsem to řešil takhle:
> 	jako shell jsem jsem jim dal /bin/false a tím se nemohou přihlásit
> 	telnetem ani ssh, jejich $HOME je na root jejich www serveru, ale
> [...]

Ja to delam tak, ze shell je /bin/false a kazdej uzivatel patri do
skupiny, ktera je v proftpd defaultne chrootla. sifrovani je mozne resit
pres SSL/TLS (do proftpd existuje patch, pripadne muzu vystavit src.rpm).
Jediny problem je v klientech. Pro linux jsem jediny fungujici nasel ftps
(z BSD) a pro windows to umi treba CuteFTP Pro. Pokud budete chtit nejake
dalsi informace, klidne se obratte.

	MOJE

--
Tomas Konir