RE: Kompilace programů ze zdrojáků

Josef Vogeltanz JoVogeltanz na dop.skoda.cz
Středa Prosinec 19 12:41:25 CET 2001

> Linux mám už asi třičtvrtě roku. Začal jsem s RH7.1, kde jsem asi po
> měsíci snažení rozchodil gcc & spol verze 2.96 asi na 90-ti procentní
> funkčnost (myslím tím, že jsem 90% programů ze zdrojových kódů dokázal
> nainstalovat, zbytek mohly být mé chyby u náročnějších instalací). Pak
> jsem si zakoupil SuSE 7.2, ale tam po nainstalování mi šlo zkompilovat asi
> jen 5% programů. Po aktualizaci na SuSE 7.3 to myslím bylo o něco lepší,
> ale po následné úplné přeinstalaci sedm-trojky se objevuje chyba ihned při
> spouštění konfigurace (nenachází autoconf, nebo tak něco).

> [...]
Rekl bych, ze verze SuSE 7.2 neni zas az tak stara, aby bylo nutne tyto
nastroje aktualizovat. Valna vetsina zdrojovych balicku obsahuje soubory
README a INSTALL, kde se lze dozvedet pozadavky na kompilaci i zpusob jak ji
provest.
Z toho co pisete spise usuzuji, ze vam chybeji naistalovane urcite balicky
pro "vyvoj". Pisete, ze jste distribuci SuSE zakoupil, to uz jste utratil
dost penez na to, aby jste hledal dalsi prostredky jeste jinde. Vzdyt tato
distribuce obsahuje dve CD se zdrojovymi kody a k cemu by tam pak byly,
kdyby nesly kompilovat s prostredky rovnez obsazenymi v teto distribuci.
Doporucuji alespon tento zakladni postup:
Pokud vam skonci prikaz configure chybou, obvykle byva u toho uvedeno, co
schazi. Podobne se chova i prikaz make, ktery se pri "zaseknuti" ohlasi
chybou, na ktere se zasekl. casto to byvaji i nektere schazejici knihovny
atp.
Hledejte potom balicky, ktere tyto vypsane casti obsahuji. V prvni rade ve
vlastni distribuci (Yast2/software/hledat) a teprve potom jinde (rpmfind.net
na inetu atd.)

S pozdravem

Josef Vogeltanz
Skoda Dopravni technika s.r.o
Tylova 57, 316 00 Plzen
tel.:+420-019-7736533;  mob.:+420604118307
mailto:jovogeltanz na dop.skoda.cz