pristup do /home/user/public_html

Slavek Banko slavek.banko na quick.cz
Pátek Prosinec 28 23:32:57 CET 2001

S určitým zpožděním se vracím k tomuto dotazu (delší dobu se mi zprávy z
konfery hromadily a neměl jsem dost času s nimi něco dělat), ale chtěl
bych upozornit na jednu "drobnost", kterou považuji za důležitou:

Ano, pro zpřístupnění uživatelských stránek (http://server/~uživatel)
stačí "x" pro ostatní na osobní složce uživatele (/home/uživatel) a
složce html či public_html. Považuji však toto řešení za nesprávné!

Osobní složka uživatele je, dle mého názoru, výsostným územím dotyčného
uživatele kam nikdo jiný nesmí mít přístup (vyjma všemocného roota ;).
Povolením vstupu všem uživatelům se ale toto soukromí výrazně naruší!
Kdokoliv pak může zkoušet obvyklá jména souborů a složek a je téměř
jisté, že nalezne nějakou skulinku - tedy nějaké další soubory či složky,
které třeba bude moci i číst!

Proto preferuji takové řešení, že ve složce patřící HTTP démonovi
(/home/httpd/, /var/www/, apod.) vytvořím složku users, kde každý
uživatel má svou vlastní složku. Aby ji uživatel neměl tak z ruky,
vytvořím mu v jeho osobní složce symlink... Pro uživatele se tedy
prakticky nic nezmění. A v konfiguraci httpd stačí změnit UserDir
například na "/var/www/users/*".

Ale možná jsem jen paranoidní...
Slávek.