samba - neni videt ve skupine

Slavek Banko slavek.banko na quick.cz
Pátek Prosinec 28 00:03:18 CET 2001

Nenašel jsem k vašemu dotazu definitivní řešení - nevím, zda jej tedy mám
považovat za nedořešený? Měsíc je přece jen dlouhá doba...

1. "client code page" se vám v konfiguraci duplikuje (což samozřejmě není
příčinou neočekávaného chování).

2. Účet pro stanici vytvářený pomocí "add user script" má smysl jen a
pouze pro přihlašování z Windows řady NT (4.0, 2000, XP). Pro ostatní
Windows je zbytečný (což by též nemělo mít negativní vliv).

3. Zkontrolujte, zda uživatelé skutečně mají šifrovaná hesla v
/etc/samba/smbpasswd.

4. Zkontrolujte, zda v /etc/samba/smbusers neprovádíte mapování uživatelů
na nějaké jednotné jméno (například nobody ;).

5. V žurnálu (/var/log/samba/*.log) nebo pomocí smbstatus zkontrolujte,
jako jaký uživatel se vám vlastně hlásí uživatelé k sambě!

6. Prostředek "\\vc\nobody" publikující celý root "/" ve mně evokuje, že
se vám uživatelé k sambě nepřihlašují svým uživatelským jménem, ale jako
"nobody". A že uživatel "nobody" má jako svou osobní složku nastaven
právě root vašeho souborového systému ("/").

7. Neviditelnost samby v okolních počítačích přisuzuji chybnému
přihlášení. Tipuji, že samba sebe ustanovila "browse masterem" vaší
skupiny (a dobře udělala ;), nevidí tedy potřebu se evidovat jinde.
Chybně přihlášení klienti patrně nemají přístup k jejímu seznamu
počítačů, a proto se ještě některý ze strojů též ustanovil "browse
masterem". Ten pak dává k dispozici seznam zbývajících okolních počítačů.

Slávek.