Fw: Kernel pro server

Pátek Prosinec 28 23:58:03 CET 2001

On Fri, Dec 28, 2001 at 10:22:18PM +0100, Liquid wrote:
> Nepredpokladam ze bude muj server nejak extremne navstevovan, tak se
> uchyluji k nazoru pouzit distribucni jadro. ALE porad ve me neco hloda,
> mozna spatny dojem, ALE pokud bych si zkompiloval sve jadro, mel bych lepsi
> pocit ze to bylo udelano primo na mem systemu a procesoru.
Tak pridam aj ja trocha rad. Podla mna pokial nemas:
- velmi specificke poziadavky
- prilis zatazanu masinu
- stacia ti hardcodovane limity

tak by malo stacit distribucne jadro. Hovorim malo, lebo obcas sa mi aj tak
stalo ze nestacilo :-) Ja mam casto specificke poziadavky (na jednom servri
lvm, na druhom rozsireny netfilter, na multimedialnej masine preemptivny pec a
tak dalej), tak si jadra potom "zbuchavam" sam.

> Nema take kompilace jadra vyhody v bezpecnosti systemu?
Ani nie, pokial nebudes pouzivat extra pece tak rekompilaciou jadra mozes
bezpecnost ovplyvnovat len minimalne.

> Jak jinak instalovat nove jadro? Existuji RPM?
No, erpeemka mas len od distribucie, inac musis sam downloadnut/rozpakovat (a
eventuelne opecovat) zdrojaky. Ked si to este nerobil tak najtazsi krok (okrem
porozumeniu vsetkym tym opsnam :-)) je asi oznamenie noveho jadra bootloaderu.
Ale ani to neni extra tazke a mas o tom kopu pokecu na inete.

Podla mna skus AKTUALNE jadro tvojej distribucie (lebo to by malo byt dobre
otestovane) a len ked zistis, ze potrebujes nieco, co to nevie, alebo sa to
sprava prilis blbo, rozmyslaj o rekompilacii. Tym nechcem povedat, ze vlastne
jadro je zbytocne, ale ze pre bezneho uzivatela zisk nestoji za tu namahu.
Ked si to ale napr. chces vyskusat ako nieco nove, aby si bol pripraveny na
horsie casy <g>, tak sa s tym v pohode pohraj.

> Liquid
Bye,

Disclaimer: This E-mail, because of shabby security on the Internet, in no way
            reflects my thoughts or intentions. It may even not be from me!