serial ports

Pondělí Prosinec 31 19:38:22 CET 2001

On Sun, 30 Dec 2001, Bareš Václav wrote:

> [...] a kdyz se pokousi verifikovat komunikaci UPS se seriovym portem
> (/dev/ttyS1), oznami ze komunikace neni mozna. Stejne tak se mi na tomto
> portu (ani na ttyS0) nepodarilo detekovat modem. [...]

Aha...v prvni rade je treba zjistit, zda jsou ty seriove porty vubec
provozuschopne. Lze na to pouzit specialni loopback kabel, ale pokud mate
po ruce provozuschopny modem, nebo jine zarizeni, se kterym lze snadno
komunikovat po seriove lince, tak je nejjednodussi pouzit toto zarizeni.
Nasledne muzete treba spustit minicom a zkusit, zda napr. modem na "AT"
odpovi "OK" (jeste trivialneji lze ten test provest prikazem
	(echo "AT" & cat 1>&2) </dev/ttySn >/dev/ttySn
...je to schvalne takto, aby to celou dobu drzelo seriovou linku
otevrenou).

Pokud pri vyse popsanem testu zarizeni reaguje, pak je seriovy port a jeho
nastaveni v zasade dobre a chyba je spis v tom softwaru, co ma problemy
(detekce modemu, ridici sw pro UPS), pricemz jeden vyznacny druh
problemu, co muze nastat je, ze sw svevolne prepne port na nejakou
jinou rychlost, na ktere to nefunguje.

Pokud zakladni test funkcnosti neprojde, tak je to horsi. V prvni rade je
dobre vyloucit ruzne zakladni hw problemy, jako napr. nezapojeny kabel
jak venku, tak uvnitr pocitace (i takove veci se stavaji). Dale je na
miste zkontrolovat, zda jsou porty v BIOSove setupu povoleny a --
jestlize to lze menit -- zda-li maji nejake rozumne nastaveni I/O a
IRQ, protoze z pripadneho nedorozumeni ohledne techto parametru muze
vzniknout mnoho zmatku. Na strane Linuxu si muzete pohrat s programem
setserial(8) pripadne stty(1).