MySQL kontra Postgres & slovencina

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Čtvrtek Únor 1 08:09:47 CET 2001

On Wed, 31 Jan 2001, Kilian Igor wrote:

> Nechcem vyvolavat flame-war! Zaujimaju ma vase skusenosti s databazami
> MySQL , Postgres & language support. To znamena vytvorenie danej databazy v
> iso-latin2,
> win-1250 potom ci robia internu konverziu kodovych stranok pri komunikacii s
> klientom, ako

 Toto je podporovano u obou (nejsem si jist je-li to uz i v MySQL co je
distribucich, ale dle debat v databases na linux.cz to jde)

> urcuju kodovanie zdroja (lepsie povedane ci sa to da nastavit). Moznosti
> prepojenia

 PostgreSQL dle toho co si rekne klient a dle kodovani DB. MySQL nevim.

> poli jednotlivych tabuliek cez pravidla (constraints) priamo v databaze,
> alebo ci sa to

 Myslite FOREIGH KEY? PostgreSLQ ano, MySQL ne.

> musi riesit ext. programom. Moznosti zoradovanie podla slovenskej abecedy a
> pod.

 To snad ano.

> Zaujima ma tak isto ci je mozne ked je skompilovane MySQL alebo Postgres
> vytvarat
> databazy v roznych kodovych strankach nie iba v jednej (definovanie kodovej
> stranky pri create
> databaze).

 PostgreSQL:

 CREATE DATABASE name
    [ WITH [ LOCATION = 'dbpath' ]
           [ TEMPLATE = template ]
           [ ENCODING = encoding ] ]

 Tedy databaze mohou byt v ruznych kodovanich, a v jakem se urci v dobe
tvorby DB, pak uz s tim tezko pohnete.

 MySQL nevim ... ostatne existuje dokumentace, nebo ne?

			Karel