386 jako univarsalni PC

azeleny na csas.cz azeleny na csas.cz
Čtvrtek Únor 1 10:49:21 CET 2001

DDV,

http://www.freepascal.org, pripadne pokud znate/mate rad/??? Deplhi, pak
doporucuji si najit na stejnem serveru odkaz na projekt Lazarus (formulare
jsou ukladane v XML... jenom mi v popisu chybi rozumna prodpora Interbase,
MySQL neni muj salek caje, cimz nerikam, ze je spatna).

Jinak, resim velmi podobny problem, budu mit behem par mesicu 486-tku a
chtel bych s ni ridit elektricky kotel, sibrat statistiky kde ceho, zkratka
vysledovat jak nastavit topeni, abych neutratil spoutu penez. Vim,
izolace..., ale dalsi vec je dobra regulace a toi co je na trhu je bud drahe
(pro mne), nebo s odpustenim blbe.

Nebot Cckem nevladnu dostatecne a s PERLem jem na tom podobne tez to chci
postavit v freepascalu, ale ted mam problenm, jak by vlastme mela vypadat
konstrukce periferii (predstavoval jsem si RS232 prevdonikem dat na 468 --
mam sbernici, muzu pripojit vice zarizeni, muzu tahnout vodice dal...),
jenze nevim, jak se tvori potrebne periferie - v podstate bych traba zacal
teplotnim cidlem - analogova cast je mi jasna, SW cast taky, ale co si posit
s tim, ze dostanu nakonec napeti v formatu BCD (prevod teplota -> napeti, SW
prevod dle charakteristiky cidla) a co dal?
Jaky svab se pouziva, abych mohl toto napeti z toho serial portu precist a
jak se adresuji jednotliva zarizeni na te sbernici... velika neznama.

Pokud ma nekdo namety, tak budu rad za kazdou radu, nejlepsi bybyl priklad
neceho jiz podobneho, pripadne i s oblsuhou serioveho portu, takhle hluboko
jsem se v Linuxu s programovanim jeste nepokousel dostat.

Pripadne i mimo konferenci, vim ze je to spise o HW a prog, nez o linuxu, s
tim to souvisi vlastne jen co se tyka vyberu distribuce.

Cirou nahodou nejaky trik ja nainstalovat RH (5.1/6.2) na PC s 4MB RAM asi
neni, bude to chtit instalovat na PC s vice pameti, nebo jinou distribuci,
jine reseni jsem zatim nenasel...???

a.
Aleš Zelený (OK1UUE)
Česká spořitelna a.s.
Na Perštýně 1
113 98 Praha 1
Email: azeleny na csas.cz
tel: +420 2 24995 236
Due to technical difficulties tomorrow has been postponed indefinitely.