prihlasovaci dialog v X

Michal Frič Michal.Fric na i.cz
Pátek Únor 2 12:37:40 CET 2001

Stepan KADLEC wrote:

>     Mel jsem nainstalovan RH6.2 s KDE. Libilo se mi tam (mimo jinych
> dulezitejsich veci) to, ze pri prihlaseni do X si uzivatel mohl
> kliknout na svoji ikonku v seznamu a nemusel psat cely svuj login.
>     Pak jsem ale menil HDD a instaloval jsem znova system, tentokrat
> jak s KDE tak i s GNOME (disk byl vetsi, tak jsem si to mohl
> dovolit). Problem je, ze na misto tehdejsiho prihlasovaciho dialogu z
> KDE se vecpal dialog z GNOME, ktery nuti uzivatel svuj login psat
> rucne. Prestoze si muzu vybrat, zda chci pouzivat KDE nebo GNOME,
> uvodni prihlasovaci dialog je stale GNOME at delam co delam.
> [...]

Paklize stale pouzivate RH a dle vasich problemu si to myslim, tak
nasledujicim zpusobem.

1. X by se vam meli startovat pomoci ini a souboru /etc/inittab. Asi
takhle:
x:5:respawn:/etc/X11/prefdm -nodaemon

2. Dale zjistite ze  /etc/X11/prefdm je shellovsky script, ktery cte
soubor /etc/sysconfig/desktop a podle obsahu tohoto souboru vam pusti
vas vytouzeny prihlasovaci manager.

if [ -f /etc/sysconfig/desktop ]; then
        source /etc/sysconfig/desktop >/dev/null 2>&1
        if [ "$DESKTOP" = GNOME ]; then
                preferred=gdm
        elif [ "$DESKTOP" = KDE -o "$DESKTOP" = KDE1 ]; then
                preferred=/usr/bin/kdm
        .
        .
--- cut here ---

3. Tipuji ze vas /etc/sysconfig/desktop vypada:
DEKTOP=GNOME

Kdyz ho zmenite na DEKTOP=KDE mel by jste dosahnout kyzeneho vysledku.

Za vysledek nerucim nikdy jsem to nedelal a vychazim ze spusty
defaultnich hodnot jako napr. ze jste pri instalaci zvolil prihlasovani
v grafickem modu a atd.

--
S Pozdravem
Michal Fric