ipchains accounting - vyhodnoceni namerenych udaju

Mikulas Gangur MIKI na adam.fek.zcu.cz
Pátek Únor 2 12:32:20 CET 2001

Dobry den,

 > Stojim pred problemem, jak merit objem prenesenych dat jednotlivymi
 > pocitaci pripojenymi skrz linuxovy stroj k internetu. Linux
 > maskaraduje vnitrni sit (192.168...), pripojeno je to sdilenym
 > bezdratem ktery se plati podle objemu. Mereni chci realizovat pomoci
 > accountingu nastaveneho pres ipchains. Potud je mi vse jasne.
 > To co mi chybi je nejaky soft, ktery bude sbirat namerene hodnoty
 > a vyhodnocovat je. Vysledek by mohl byt log, kde by byly denni objemy
 > podle adres. Jeste lepsi by byl vystup v HTML. Zhruba neco ve stylu
 > MRTG.

> [...]

  Resim podobny problem a mam nasledujici ideu. Dle meho
ipchains mohou ukladat hodnoty objemu prenesenych dat v
jednotlivych chainech do promenych MIB stromu a tedy lze v
konfiguracnim souboru daemona snmpd nastavit sledovani techto
promenych a potom vyuzit libovolny soft napr. MRTG pro sber hodnot
techto promenych a jejich zobrazeni. Je to jenom napad a muze byt
mimo. Zbyva nekolik otazek:
 Naplnuje ipchains MIB promenne ?
 Jak presne v snmp.conf tyto promenne zachytit ?

                       Mikulas Gangur