squid,orezani linky,zlobivy user

Jan Povolny povolnyj na quick.cz
Sobota Únor 3 08:28:18 CET 2001

Dobry den,

mam takovy komplexnejsi dotaz. Nektere odpovedi uz se na konferenci objevi
ly, cetl jsem je (ohledne CBQ), presto se ptam. Spravuji linux server pro
sit cca 15 pocitacu, nic velkeho. Jsme pevne pripojeni linkou 33,6 kbps do
Internetu. Na surfovani to staci docela dobre, ale stava se, ze si nekteri
uzivatele pusti Godzilu, nebo neco podobneho a uzurpuji linku pro sebe. Os
tatni nemohou moc pracovat.

Ted k problemu.Mame ruzne jakoby tarifni programy a squid to omezuje casove.
Co tarif, to jiny casovy rozvrh. Vcera se mi stalo, ze u uzivatele, ktery
mel koncit v 8.00 rano pokracoval download souboru az do 9 hodin. Tento do
wnload (ustavena linka) zacal uz pred zminenou osmou hodinou.  Do vcera bylo
vse ok, ale desi me, ze by pak mohl pokracovat take do 10.00 ,pokud bude s
tahovat 600 MB file.

Druhy dotaz. Mam jadro 2.2.18, RH 6.2, jakztakz aktualni. Rad bych rozdelo
val dynamicky pristup na linku. To znamena, je tam jeden uzivatel, ma 100%,
dva se podeli presne 50/50, tri pak na 33/33/33 atd. K tomu jedna privileg
ovana skupina (podsit) by mela treba v momente pouzivani linky podil 60/40
(ostatni). Je tohle realiozovatelne pres CBQ? Nebo jsem mimo? Chtel bych t
akto pro priste zamezit problemu uvedenmu vyse.

S pozdravem a dikem za pripadne odpovedi
Jan Povolny
povolnyj na panelak-net.cz