Re: Vývojové prostředí

Ing. Miloslav Ponkrác postovni.holub na atlas.cz
Pondělí Únor 5 17:27:49 CET 2001

Víte, mám takovou zkušenost s produkty Borland, že na ně není spoleh.
Používal jsem překladače Borlandu pro C pro DOS a Windows, a mohu říci, že
Borlandu trvalo mnoho let, než vytvořilo jakž takž trochu spolehlivý
překladač. Používal jsem tyto překladače od Borlandu: Turbo C 2.0, Borland
C++ 1.0, 3.0, 3.1 a 4.5, Borland C++ Builder 3, 4 a 5. Máme to jako hlavní
vývojový nástroj ve firmě.

Překladače Brolandu rozhodně nevynikají spolehlivostí, i když řada C++
Builder už je slušně použitelná. Zejména předtím jsem občas musel
kontrolovat překladač, co vyvádí ve strojáku, a občas jsem se nestačil
divit. Kde můžu, tam uteču k Visual C++ od Microsoftu, ve kterém mám pocit
profesionálnějšího nástroje. U C++ Builderu alespoň vypnu všechny
optimalizace.

Ostatně sám pan Hubička, autor známých školiček nebyl schopen ani otestovat
rychlost běhu Borlandského překladače, při testování rychlosti mu vycházel
záporný čas provedení díky chybě Borlandu. Tato chyba je zaznamenána někde
na buď www.freesoft.cz, nebo na www.gnu.cz.

Navíc Borlandi jsou hračičkové, takže s jazykem C++ udělali hrozné
prasečiny. Je to proto, že chtěli svůj Borland Pascal našít do C++ a máte
výsledkem hrozné věci. Ač jejich C++ překladač snese standard, jejich VCL
knihovna, která vlastně vytváří formuláře a celé vývojové prostředí,
potřebuje výjimky oproti standardu. Navíc používá nepřenositelná a
nestandardní rozšíření jazyka C++.

Když k tomu vezmu do úvahy, že firmy obvykle věnují mnohem větší péči
portaci pro Windows, než pod Linux (například srovnejte Netscape pod Windows
a pod Linux), tak já sám osobně se nehodlám s firmou Borland kamarádit, a to
ani zadarmo.

Toto je můj soukromý názor. Dříve byl Borland díky user friendly prostředí
vynikající na odladění, a konečný překlad raději udělat třeba v Microsoft C.
Dnes už se mi programu ladí lépe v prostředí Visual C++, než v C++ Builderu.
Knihovna MFC je také podle mého lépe promyšlená, než VCL. Také netrpí
různými zrůdnosti, jako VCL, protože se neohlíželi na Pascal, je prostě
psána pro C++.

S pozdravem

Miloslav Ponkrác