OT: DocBook

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Pondělí Únor 5 22:22:03 CET 2001

"Ing. Miloslav Ponkrác" wrote:

> rád bych psal dokumentaci pro svá dílka v něčem pořádném. TeX jsem odmítl,
> protože mi připadá moc složitý, a třeba jeho podpora pod jiné systémy, třeba
> pod Windows, není ideální. A když už bych chtěl něco používat, chtěl bych to

Ne že by se TeX hodil jako primární formát pro dokumentaci, ale i pro
Windows existují bezproblémové instalace TeXu - např. TeX Live.

> Slyšel jsem o DocBooku, který má být velice schopným univerzálním formátem
> na bázi XML a má prý být standardem pro dokumentaci. Prý se čím dál více
> používá i pro Linux.

Používá se mj. v LDP, dokumentace k FreeBSD, k PHP, ...

> Můžete mě jenom nasměrovat, v čem by bylo vhodné psát dokumentaci třeba pro
> Linuxové programy, jsem v tomto začátečník.

V DocBooku, v čem jiném ;)

http://www.oasis-open.org/docbook/ 	   - oficiální stránka
http://www.docbook.org/            	   - on-line dokumentace
http://www.nwalsh.com/			   - styly pro formátování
http://www.kosek.cz/xml/dblh/frames.html   - určitě vás přesvědčí o tom,
že DocBook je na to co potřebujete opravdu nejlepší + další odkazy

  Jirka Kosek
  e-mail: jirka na kosek.cz
  http://www.kosek.cz