Matrox Millennium G450 - potreti

David Trcka trcka na poda.cz
Úterý Únor 6 13:11:41 CET 2001

On Tue, 6 Feb 2001, Martin Edlman wrote:

> Zdravim,
>
> 	zjistil jsem, ze se tu probira funkcnost Matrox Millenia G450 a to me
> zajima. Vcera jsem si ji dal do compu a chtel rozbehat v X. Neuspesne.
> Precetl jsem si vsechny prispevky, co se tu kolem toho psaly, zkousel
> jsem vselicos, nic mi nepomohlo :(
>
> 	V compu mam
> Linux version 2.4.0-0.99.5 (root na worm.fortech.cz) (gcc version
> egcs-2.91.66 1999
> 0314/Linux (egcs-1.1.2 release)) #1 Mon Jan 29 16:27:37 CET 2001
> Memory: 126360k/130988k available
> Board Vendor: ASUSTeK Computer INC..
> [...]
Zkusim to strucne, snad se mi to povede. Rozbehaval jsem ji celkem na 3
pocitacich, vsechno RH7, a na nekterych jsem mel i cas zaexperimentovat,
takze zkusenosti jsou asi tyto:
1. bez zasahu do SW to nepujde
2. zasadne nepouzivat Xconfigurator
3. originalni ovladac z XFree to nesezere, musi se pouzit stazeny z
matrox.com
4. pokud chci pouzit akceleraci, musim zustat u originalniho jadra
(2.2.16), ktere ma DRM ve verzi 1.0.neco. Proc: jadra novejsi nez 2.2.16
maji DRM verze 2.neco. S nim ale nespolupracuje XFree-4.0.1, takze bud bez
DRM, nebo upgradovat XFree, jenomze ovladac z matrox.com mi s XFree-4.0.2
nejede, prestoze tady nekdo tvrdil, ze ano, mi se to proste
nerozjelo. Mozna to chce jej zkompilovat spolu s XF-4.0.2, ale k tomu jsem
se jeste nedostal.

Postup je tedy asi tento:

1. nainstalovat v textovem modu
2-1. pokud chci akceleraci, nechat stavajici XF-4.0.1, stahnout ovladac z
matrox.com, zkontrolovat kam vede link z /etc/X11 a vyeditovat
odpovidajicim zpusobem /etc/X11/XFree86-4. Super postup byl v diskusnim
foru matroxu, jsou tam i konfiguraky.
2-2. pokud nemusim mit akceleraci, dam jadro jake chci, dalsi postup
stejny.

Jeste jedna poznamka: ja jsem se elegantne vyhnul rucnim zasahum do
konfiguraku XFree, protoze jsem upgradoval z G200 a pak to jede v pohode i
beze zmeny.

    David Trcka, network administrator
  PODA s.r.o., Internet Service Provider
Ostrava, 28. rijna 150, The Czech Republic
        Voice/Fax: +420 69 6612600
        PGP KeyID: DAE55DA4