Pro smich?

Libor Chocholaty chocholaty na gncz.cz
Úterý Únor 6 18:44:04 CET 2001

Roman DAVID wrote:

> Pokud Vas to skutecne zajima do hloubky, doporucuji
> navstivit hodne dobreho pravnika a pozadat o metodicky vyklad.
> Softwarove licence jsou pomerne slozita zalezitost.

BTW jsem pred casem cetl celkem dlouhy rozbor od nejakeho ceskeho pravnika,
ktery dosel k tomu, ze GPL license je podle ceskeho prava neplatna, tudiz cesky
obcan nemuze vytvorit software a "dat ho pod GPL". Tedy udelat to muze, ale bez
jakekoli pravni sily. Naroku na odmenu v obvykle vysi se nemuze zreknout. To je
ze zakona. Takze, kdo udela jakykoli software pod GPL, rozumi se cech, muze
kdykoli pozadovat po uzivatelich poplatky za pouzivani. Plati samozrejme ono
okridlene "kde neni zalobce, neni soudce", ale sazet se na to neda. Dokonce se
nelze zrici ani odpovednosti za skody zpusobene pouzivanim takoveho programu.
Musim rict, ze to na me udelalo hluboky dojem. Asi by se vyplatilo na toto tema
rozpoutat nejakou pravnickou debatu, aby se to vyresilo. I kdyz, co se prava
tyce, dokud neni precedens, nikdo nevi...
Nelibi se mi to, protoze si rikame, ze zijeme ve svobodne zemi a nemuzeme se
svobodne zrici odmeny za vykonane autorske dilo.

S pozdravem, Libor Chocholaty