Pro smich?

Mira Tempír xtempir na informatics.muni.cz
Úterý Únor 6 20:15:19 CET 2001

| BTW jsem pred casem cetl celkem dlouhy rozbor od nejakeho ceskeho pravnika,

Ten pravnik se jmenuje Matej Cepl, prvni pravnik v Cechach, ktery se pokusil
editovat sendmail.cf ;-)

| ktery dosel k tomu, ze GPL license je podle ceskeho prava neplatna, tudiz cesky
| obcan nemuze vytvorit software a "dat ho pod GPL". Tedy udelat to muze, ale bez
| jakekoli pravni sily. Naroku na odmenu v obvykle vysi se nemuze zreknout. To je

Udelat to muze, ale bude to u nas neplatne. Tusim, ze o tom byla
i nejaka diskuse na rootovi. Naroku na odmenu se snad zreknout muze?
Horsi je odpovednost za skody a "nepouzitelnost" takoveho programu v dalsim
software pod GPL (nebo jen za podstoupeni rizika, ze se autor puvodniho
sw muze zblaznit a chtit licencni poplatky, protoze to pod GPL nikdy nebylo).

| Musim rict, ze to na me udelalo hluboky dojem. Asi by se vyplatilo na toto tema
| rozpoutat nejakou pravnickou debatu, aby se to vyresilo. I kdyz, co se prava
| tyce, dokud neni precedens, nikdo nevi...
| Nelibi se mi to, protoze si rikame, ze zijeme ve svobodne zemi a nemuzeme se
| svobodne zrici odmeny za vykonane autorske dilo.

Tusim, ze k takto (podle politickych meritek) nedulezitym tematum
se dostaneme v teto zemi az za nekolik petiletek.

  Mira Tempír, student at fi.muni.cz
   <xtempir at informatics.muni.cz>