pakety na vadnem kabelu

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Středa Únor 7 11:09:43 CET 2001

| Odesílatel: Miroslav BENES <mbenes na tenez.cz>
| K propojeni se vyuziva stary
| koaxialni kabel 75 Ohm (tlusty zeleny), kterych je v nasem arealu

A to jako na ethernet? Ten ma mit impedanci 50 Ohm a ne 75. A maximalni
delka segmentu je v idealnim pripade (u std. karet) max 180m (u
modernizovanych 300m - v idealnim pripade).

| natazeno nekolik. Na obou koncich je pres baloon (a kratky kabel 50

Jak je ten kabel 50 Ohm kratky? Ma aspon 3 metry? A co ten impedancni
balun? Proc tam nemate RG-58 ale televizni koax? Bylo by to drahe? Tak
reseni pak bude o to drazsi.

| Ohm - tenky cerny koax) pripojen hub 3Com. Vzdalenost budov vzduchem
| je neco pres 100 m, delka kabelu je (hruby odhad) 150 - 200 m.
|
| Pres tento kabel probiha bez problemu "normalni" provoz (www, mail),
| ale nedari se stahovat data z ftp serveru (nekterych).
| Kdyz jsem patrali podrobne, zjistili jsme, ze pruchodnost paketu je
| silne zavisla na delce. Prikaz "ping -f -s <delka> router" hlasi :

Nelezi vam tohle vedeni nekde pobliz siloveho, nebo neni blizko kabelu
nekde nejaky zdroj ruseni? (motory, vysilace, mikrovlny, televize...)

| Jak je to ale mozne ? A co se s tim da delat ?

analyzovat, ve kterem miste vznika ruseni. Vypada to na impulsni ruseni,
mozna komutatorovy motor pobliz.

| Vypada to, jako kdyby byl vadny nektery baloon a jako by tam behaly
| odrazy ?!?

mozna, anebo spis to ruseni (mozna i primo do toho balunu, nebot baluny moc
odolne k ruseni zrovna nejsou)

| Pomohlo by snizeni MTU na obou stranach linky ?

To bych nedelal. Zkuste nekam doprostred one poruchove linky dat bridge
(386+linux nebo ten free dosovsky ze slovenska klidne i na 286) anebo
switch. Schvalne, co to udela.

Zdravi

             Jaroslav Lukesh, K-net
               http://www.k-net.cz