pakety na vadnem kabelu

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Čtvrtek Únor 8 07:51:17 CET 2001

> A to jako na ethernet?

Jo.

> Ten ma mit impedanci 50 Ohm a ne 75.

Ja vim. Karta to vi. Akorat ten kabel tvrdosijne trva na 75-ti :)

> A maximalni
> delka segmentu je v idealnim pripade (u std. karet) max 180m (u
> modernizovanych 300m - v idealnim pripade).

No to by melo stacit.

> Jak je ten kabel 50 Ohm kratky? Ma aspon 3 metry?

Na nasem konci je cca 15 m, na druhem okolo 10 m "normalniho" kabelu
50 Ohm, zbytek (tech 100 - 150 m) je ta hnusna tvrda svetlezelena
svine 75 Ohm.

> A co ten impedancni balun?

Ja na obou prechodech mezi kabely.

> Proc tam nemate RG-58 ale televizni koax?

Nevim. Kdyz to pokladali, jeste jsem byl na houbach (skoro) a nemohl
jsem to nijak ovlivnit.
To byla doba, kdy se myslelo, ze pocitace spasi svet. Do kazdeho
koutku natahli kabel k terminalu, ale vetsina z nich se asi ani
nepouzivala.

> Bylo by to drahe?

Ano. Mezi budovami neni prima viditelnost, musela by se navic
podkopavat silnice ...
Jedine "rozumne" reseni je dokopat do plne funkcniho stavu frat,
ktery tu uz mame.

> Nelezi vam tohle vedeni nekde pobliz siloveho, nebo neni blizko kabelu
> nekde nejaky zdroj ruseni? (motory, vysilace, mikrovlny, televize...)

No vlastne nevim. Bud to vede pod budovou s kancelaremi nebo pod
vedlejsi s vyrobou. Ale na druhu stranu sousedni firma uz moc
nevyrabi a navic tyto problemy jsou uplne stejne i o vikendech, takze
silovym vedenim to snad nebude.

> analyzovat, ve kterem miste vznika ruseni. Vypada to na impulsni ruseni,
> mozna komutatorovy motor pobliz.

Jo, to se bude hledat dost blbe :(
Ach jo !

> To bych nedelal. Zkuste nekam doprostred one poruchove linky dat bridge
> (386+linux nebo ten free dosovsky ze slovenska klidne i na 286) anebo
> switch. Schvalne, co to udela.

To nepujde. Tenm kabel je zakopany v zemi a ani nevime presne, kudy
vede. A jsme radi, ze jsme vubec nasli oba jeho konce.

Diky za tipy.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s