Re: OT: DocBook - delší o TeXu

Ing. Miloslav Ponkrác postovni.holub na atlas.cz
Středa Únor 7 16:35:52 CET 2001

Dobrý den,

|vrele doporucuji editor Lyx, coz je WYSIWYM (what you see is what you
|mean) editor, jakasi nadstavba nad TeXem. Umi kompletne isolatin2
|(akorat jsem ho musel spoustet pres CZRUN), exportuje do LaTeXu, DVI,
|PS, skoro si rikam, ze se MSWORD musel odpichnout od neceho takoveho.
|Kupodivu uz v zakladni distribuci ma cesky tutorial. Umi to takove
|ty veci jako oddily, kapitoly, cislovane a necislovane sekce a
|podsekce a podpod...sekce, umi delat na ne odkazy (tedy na cisla
|sekci, stranek, kapitol), ruzne typy seznamu, vicenasobnou uroven
> [...]

jenomže problém je ten, že LyX není pro Windows, alespoň co jsem zjišťoval
na této adrese. A chci se spolehnout, že dokumentaci budu schopen vytvářet
jak pod Windows, tak pod Linux. Já musím ve své práci Windows používat. A
mimo jiné nechci se dostat do schizofrenického postavení, že něco jiného
používám pod Windows, něco jiného pro Linux. Takto už používám CVS, vim,
Apache, MySQL a spoustu dalších věcí. Mým cílem je maximalizovat používání
Linuxu, ale ne všude to jde.

TeXu chybí jednoduchý návod. Jako příklad mohu uvést, že jsem pronikl do
vimu na základě skvělého návodu pana Satrapy (tímto mu velice děkuji).
Získal jsem tím editor, který mě nadchnul. Sám jsem se pokusil oplatit tuto
službu všem podobně jednoduchým návodem pro CVS, který jsem umístil na
docs.linux.cz.

Je vlastně nešťastné, že jsem o TeXu vůbec začal psát. Děkuji za pomocnou
ruku ohledně TeXu, vážím si toho. Nepotřebuji WYSIWYG editor, klidně budu
bastlit v plain textu. Prostě jsem nad TeXem strávil spoustu času a nepřišel
jsem na to, jak z TeXovského souboru vytvořit dvi a když jsem někde sehnal
dvi soubor, jak jej vytisknout. Pořád si TeX stěžoval, že mu chybí tento
soubor a onen soubor. Po mnoha pokusech pořád
něco chybělo. Upozorňuji, že jsem to zkoušel pod Windows. V Linuxu to
kupodivu bylo méně náročné. Rád bych ale psaní o TeXu uzavřel, pro mě je to
už minulost. Jestli někdo chcete prospět TeXu, napište jednoduchý manuál.
Vžijte se do role člověka, který o TeXu nic neví a nemá šanci se nikde
zeptat. A vyzkoušejte si, jak moc ten Váš manuál platí i pro jiné systémy,
než Linux.

S pozdravem

Miloslav Ponkrác

Chtěl jsem jenom upozornit na to, že ho nechci ani vidět do doby, než uvidím
funkční návod, nebo mi to někdo neukáže. A vlastně si ani nejsem jistý,

S pozdravem

Miloslav Ponkrác