Re: Vývojové prostředí

Ing. Miloslav Ponkrác postovni.holub na atlas.cz
Čtvrtek Únor 8 01:25:02 CET 2001

|no, kdby byl GCC tak buggy, tak se s tim nic neda prelozit... ja s GCC
|(s tim co je ve slackwaru 7.1 -tusim egcs 1.2.0) nemam zadne
|problemy...kernel to prelozi,
|vsecko to prelozi, tak bych zase moc nebral vazne... Jediny problem, na
|ktery jsem narazil,
|tak na to, ze QT se neda prelozit s volbou -O6...

No, pochybuji, že kernel je psán v C++. Ale ač jsem spíš knihomol (nebo spíš
manuálomol), než praktik, taky to prý není tak jednoznačné s tím přeložením
kernelu. Prý dokonce jen
tak každá verze GCC spolehlivě kernel nepřeloží. Dočítávám se, že existují
pro překládání kernelu nedoporučeníhodné verze.

A můj výkřik byl pro C++, nikoli pro C. V C už se mi programovat nechce,
přeci jenom si v C++ udržíte mnohem snadněji přehled nad projektem.

|egcs se kdysi odklonilo od GCC a slo svou vlastni cestou...nicmene nekde
|jsem narazil na to,
|ze gcc se s egcs zase sloucilo a jedna se v podstate o tentyz produkt...

Díky za vysvětlení.

|to asi kazdymu, kdo byl/je zvykly na prostredi ms visual studia...je to

Sorry, ale proč si každý myslí, že když se mi něco nelíbí, tak je to kvůli
nevizuálnosti? Já jsem naopak zastáncem příkazové řádky. Třeba můj oblíbený
styl psaní a ladění zdrojáků v Microsoft Visual C++ je z vim. Trochu jsem si
protkal svými makry a teď už překládám, ladím a leccos jiného dělám z vimu,
a jen málokdy spouštím jejich vizuální Microsoft Developer Studio. Tudíž o
vizuální prostředí nejde.

Je to prostě jinak uspořádaný kompilátor. Trochu mě mate samotná struktura
include souborů je taková zmatená, všechno je tam několikrát v různých
adresářích. Nelíbí se mi způsob práce s thready.

Co se mi také nezamlouvá, ale možná je to můj nezvyk, je assembler, který
se píše úplně jinak, než jsem zvyklý. Vlastně jsem to ani úplně ten zápis
nepochopil, a to jsem kdysi psal v assembleru hodně. Ale budiž, bez
assembleru se obejdu.

Naopak se mi zdálo, že gcc docela slušně drží normu, abych ho pochválil.
Jinak překlad něčeho v C je bez problémů. Hlavně mě zajímá, jak se bude
chovat, až ho prozkouším z výjimek, tříd, vnořených tříd, šablon, vnořených
šablon.

S pozdravem

Miloslav Ponkrác