name server

Pavel Urban urbanp na mlp.cz
Pátek Únor 9 09:56:49 CET 2001

Zdravicko,

zaspal jste dobu. V tehle verzi je bezpecnostnich problemu hned nekolik,
dokonce i takovych, ktere nezvanemu navstevnikovi daji roota, jen to
hvizdne. Durazne doporucuji upgrade na 8.2.3 nebo devitkovou radu. A
neni to named, ale bind ;-) Blizsi informace viz www.securityfocus.com
nebo www.underground.cz... nebo jakykoliv sajt venovany bezpecnosti.

Ta hlaska znamena, ze se nekdo pokousi updatovat zaznamy pro domenu.
Zrejme W2k DNSko, ktere je nastavene jako primarni DNS pro tu vasi
domenu. Update z nej nemate na Linuxu povolene, takze si bind trpce
stezuje.

Martin Dostal wrote:

> Zdravim
>
> Mam nameserver na RH 6.2. Je to named 8.2.2-P5. Je v tehle verzi nejaka
> bezpecnostni chyba nebo ne ? Kdosi mi tvrdil ze ano, ja jsem ale
> presvedcen, ze takle verze je OK.
>
> Jeste se mi pak casto stava, ze v logu je hlaska
>
> Feb  8 14:20:44 ns named[13863]: unapproved update from
> [192.168.3.8].1830 for domena.cz
> Feb  8 14:27:41 ns named[13863]: unapproved update from
> [192.168.3.9].3830 for domena.cz
>
> kde 192.168.3.8 jsou Win2000 server. Netusite nekdo co to znamena?
>
>         M.D.

Pavel Urban (urbanp na mlp.cz)
MLP system disaster
Mestska knihovna v Praze - Marianske nam. 1, 115 72 Praha 1, Ceska
republika, http://www.mlp.cz
   Vegetables should not operate electronic equipment.
          Computer Stupidities, http://rinkworks.com/stupid/