Kernel?????

David Jez dave.jez na seznam.cz
Neděle Únor 11 11:22:28 CET 2001

On Sat, Feb 10, 2001 at 07:27:02PM +0100, Jirka Čech wrote:
> Pratele,
> mam dalsi hloupou a zbytecnou otazku...
> Testoval nekdy nekdo nejak komplexne zda a jak moc ovlivni vykon rekompilace
> "vlastniho" kernelu? Zda je nejaky rozdil mezi 2.2.16  predinstalovanym v
> distribuci, 2.2.16 udelanym na miru, trebas 2.2.18 a nebo mezi 2.4.1.
> Projevi se ta optimalizace vykonu slibovana snad v kazde dokumentaci nejak
> vyrazne, nebo dojde "jen" k usetreni par kB RAM??
> Je nejaka metodika jak to zmerit? Nebo to vsichni delaji pro dobry pocit a
> daleko vic pomuze nejak vyladit disky a zarazit nepouzivane sluzby???
> [...]
ahoj,

Konfigurace kernelu ti teda vyrazne zvysi vykon. Krome toho, ze napr. z kernelu
vyrazis blbosti, jsou podstatne dalsi veci:
  + podpora tveho chipsetu a radice. Nezanedbatelna cast, treba pro VIA chipsety
    pouzitim vlastniho kernelu zprovoznis U-ATA 66 a to je jiz pekne, ne?
  + procesor: je rozdil, jestli mas 386SX bez koprocesoru, nebo thunderbirda.
    toto dela opravdu hodne, ale aby jsi vyuzil vsech vyhod, je lepsi
    mit i optimalizovane knihovny. Doporucuji tedy treba mandrake i686
    zrychly to opravdu o hodne
  + kernel 2.4 x 2.2 ? u me napr brutalne rychleji startuje 2.4 hlavne
    kvuly lepsi sprave pameti a UDMA 66 protokolu. rovne Xka v nem rychleji
    startuji. To uz o necem vypovida ne? Kernel 2.4 a Xa 4.0 jsou skutecne
    rychlejsi nez 2.2 a 3.3.5

S pozdravem

 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na fest.stud.fee.vutbr.cz