mala sit - Novell 3.12 vs Linux a samba

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pondělí Únor 12 10:29:44 CET 2001

| Jde nam o to, zda linux a samba nam zabezpeci srovnatelny vykon file
| serveru jako ten novell, nebo to bude dokonce lepsi?
| V serveru je AMD K6, 64 MB RAM, sitovky 3Com.

Nebude lepsi. Novell je charakteristicky neskutecne vysokym vykonem
fileserveru. Ocekavejte na stejnem HW vykon asi 4-8x nizsi.

| Server funguje bezchybne nekolik let.

tak proc ho chcete vyhodit? Nevrtejte do neceho, co vam slouzi k plne
spokojenosti.

| Nejvetsim duvodem pro prechod je to, ze v linuxu se orientuji daleko
| vic nez v novellu 3.12, a take obec lidi, s kterymi mohu konzultovat
| pripadne problemy je daleko vetsi (Kdyz jsem ve svem okoli shanel
| nekoho, kdo spravuje novell 3.12, nasel jsem uz jen jednoho cloveka.
| Ostatni mi rikali - pouzivali jsme novell 4, ale ted pouzivame hlavne
| WinNT a linux).

Ptejte se v konferenci novellu.

| Podobne reseni chceme zavest i v nasi pobocce. Server by mel slouzit
| pro 4 stanice, z kterych se bude  spoustet dosovske ucetnictvi,
| tisknout ap. Tj. linux a samba jako server, stanice s win9x jako
| klienti. Nebo je vyhodnejsi kombinace linux a mars?

Linux, mars, dosemu a z wokennich klientu telnet.

| V tomto pripade nam jde o cenu, nechce se nam nakupovat dalsi licence
| novellu.

Ach tak... tak kdyz pouzijete dnesni HW, tak vykonove na tom budete stejne.
Anebo pouzijte SCO UnixWare, ten ma rychlest souborovych sluzeb srovnatelne
s Novellem (vzdyt ho taky jednu dobu koupili). Jinak Caldera pred par lety
delal nejaky netware for linux (5 licenci free).

Mars neumi nektere druhy zamku na soubory, co umi Novell, takze treba s
Clipprem jsou problemy.

zdravi

             Jaroslav Lukesh, K-net
               http://www.k-net.cz