LyX a aspell

Petr Kolar Petr.Kolar na vslib.cz
Pondělí Únor 12 18:43:10 CET 2001

      Dobry den

>      Nainstaloval jsem si oblibeny editor LyX do RH 7.0, kde je misto
> ispellu aspell. Pokud se sna?im provest v LyXu kontrolu pravopisu ?eskeho
> dokumentu, kontrola trva nesmysln? dlouho. Pokud to same provedu s
> anglickym textem (a p?islu?nym slovnikem, pochopiteln?), funguje v?e
> normaln?.
>      Je mo?ne, ?e je chyba v ?eskem slovniku? Poradil by mi n?kdo n?jake
> ?e?eni?

Cestina ma mnohem vetsi pocet slovnich tvaru nez anglictina. Ispell ma
ulozeny pouze zakladni tvary (+ jak odvodit dalsi tvary), zatimco aspell
vsechny tvary. Protoze neni nijak optimalizovany, tak zabira silene pameti
a na strojich, ktere ji maji nedostatek, je nepouzitelny (pro soucasny
cesky slovnik z ispellu to znamena, ze aspell je nepouzitelny i na strojich
s 32 MB RAM - je jedno kolik mate swapu). Reseni: nainstalujte si ispell

ftp://ftp.vslib.cz/pub/linux/ispell/ nebo http://ern.kit.vslib.cz/ispell/

Doufam, ze je ispell + cesky slovnik pro ispell i na RH 7.0 cz ...

                                                         S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229