Vyhodnost L2 cache

Úterý Únor 13 14:16:24 CET 2001

On Tue, 13 Feb 2001, Vitezslav Kosina wrote:

> Dovolím si vyslovit osobní názor. Vzhledem k tomu co Vás budou ty
> procesory s velkou L2 cache stát (a to neuvažuju takový "drobnosti"
> třeba základní deska) nevím, nevím jestli je to dobrá investice.
> Osobně, když jsem diskutoval Váš dotaz s kolegy od hardware tak mi o
> tom řekli pouze, že to vypadá jako "manažerský nápad".  Můžeme o tom
> podiskutovat.

Ja bych nebyl tak jednoznacny. Bude hodne zalezet na typu zpracovane
aplikace. Pokud zminena aplikace bude pracovat tak, ze data prestanou z te
velke cache (na rozdil od te male) vytekat (tj. cache se bude muset casto
vylit), tak tam narust urcite bude.

Na druhou stranu - Oracle typicky pracuje s velkymi objemy dat, takze to
asi nebude ten pripad (jine by to bylo ciste u vypocetnich uloh, napr. 3D
modelovani, matematicke vypocty a podobne).

Na seriozni odpoved byste to musel u sebe nejdriv otestovat primo ve svych
podminkach. V kazdem pripade tusim, ze napr. Alphy maji cache 8MB a snad
nemaji ani rozdeleni na L1 a L2 (musel bych si to nekde najit).

Taky bych se zkusil podivat na testy, ktere by daly nejake srovnani (napr:
http://www.tomshardware.com), i kdyz ty testy nemaji realnou vypovidaci
hodnotu (jsou obvykle specializovane a nepokryji tedy Vas realny stav),
ale mohou alespon napovedet.

--
                        Milan Kerslager