Vyhodnost L2 cache

Zdenek Mazanec zdenek.mazanec na contactel.cz
Středa Únor 14 09:05:06 CET 2001

> Mame v clusteru dve Alphy s 3CPUx8MB a 2CPUx4MB cache a system je brzden
> prave vykonem procesoru. Nevite jak nejlepe zjistit jestli vykon CPU
> neni prave blokovan pristupem do pameti?
Pridat treti alfu se mi zda nejlepsi reseni - znate OS, mate aplikaci,
databazi...

> Jeste bych se chtel zeptat jak je to v linuxu s podporou vice nez 4
> procesoru na Intel platforme?
Spatne. x86 je co do poctu procesoru velmi omezovani dostupnymi cipovymi
sadami. Pruchodnost systemu 8x p<neco> rozhodne neni ani priblizne
dvojnasobna proti 4x <ten samy procesor>.
Je fakt, ze to neni zpusobovano OS, ale architekturou zeleza.
Osobne me velmi prekvapuje, ze chcete prejit z velmi kvalitniho reseni
(alpha) na pochybne (x86). Ve vasem pripade bych v pripade zmeny hw
platformy spis premyslel o mainframu.

Zdenek Mazanec