Vyhodnost L2 cache

Korinek, Jan Jan.Korinek na compaq.com
Středa Únor 14 10:40:31 CET 2001

A ja bych pridal jeste jednu zkusenost.
Na alphach je vyrazne efektivnejsi Tru64 Unix a nebo OpenVMS, co se tyce
vypocetniho vykonu.
Je to dano spatnou podporou optimalizace kodu na urovni kompilatoru.

Pokud byste chtel dosahnout srovnatelneho vykonu, ceka vas investice do
naseho produktu (cca 250$ pro komerci a 50$ for funs)

Je mi lito, ze musim pomlouvat spojeni mych zamilovanych masinek a
oblibeneho OS, ale je to tak.

Hezky den

Honza

-----Original Message-----
From: Michal Krause [mailto:michal na krause.cz]
Sent: Wednesday, February 14, 2001 10:36 AM
To: linux na linux.cz
Subject: Re: Vyhodnost L2 cache

On 14/02/2001, Zdenek Mazanec wrote:

> Osobne me velmi prekvapuje, ze chcete prejit z velmi kvalitniho reseni
> (alpha) na pochybne (x86). Ve vasem pripade bych v pripade zmeny hw
> platformy spis premyslel o mainframu.

Dovolim si nesouhlasit. Samozrejme hodne zalezi na konkretni situaci,
ale obecne lze pozorovat spis priklon ke clusterum na bazi PC, protoze
jsou levne, v podstate spolehlive, snadno se rozsiruji a pro pripad
hardwarove zavady je levnejsi mit v zaloze nahradni PC nez treba dalsi
Alphu nebo Sparca.

Kdyz potrebujete stabilni a vykonny viceprocesorovy server, pak je asi
lepsi jit do nektere ze zminenych platforem (Alpha, Sun, SGI), ale
pro realizaci clusteru bych alespon ja osobne sahl spis k PC. Za cenu
dvou Alph postavite cluster rekneme o nejakych deseti, dvanacti slusne
dimenzovanych uzlech, coz je docela slusna sestavicka.
[doufam, ze jsem s tou cenou moc neprestrelil, ale nepredpokladam, ze by
cena tehlech pocitacu nejak vyrazne klesla :)]

S pozdravem
ICQ: 7665279            Informace (nejenom) ze sveta Linuxu      /\/  \