Vyhodnost L2 cache

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Středa Únor 14 11:42:40 CET 2001

On Wed, 14 Feb 2001, Michal Krause wrote:

> Dovolim si nesouhlasit. Samozrejme hodne zalezi na konkretni situaci,
> ale obecne lze pozorovat spis priklon ke clusterum na bazi PC, protoze
> jsou levne, v podstate spolehlive, snadno se rozsiruji a pro pripad
> hardwarove zavady je levnejsi mit v zaloze nahradni PC nez treba dalsi
> Alphu nebo Sparca.
>
> Kdyz potrebujete stabilni a vykonny viceprocesorovy server, pak je asi
> lepsi jit do nektere ze zminenych platforem (Alpha, Sun, SGI), ale
> pro realizaci clusteru bych alespon ja osobne sahl spis k PC. Za cenu
> [...]

 Plne souhlasim.

 Jeste poznamka, nezaznelo tu to nejdulezitejsi, proc tazatelovo soucasne
reseni nestiha? Pokud se pamatuji tak zaznelo, ze tam pracuje stovky
uzivatelu v nejake DB. Neni to tim, ze pouzity OS nestiha se siti, s disky
(je to prece jen DB) apod.? Ten cluster pouziva nejake sdilene diskove pole?

 IMHO casteji - ne vzdy - jsou limitem pamet a disk nez CPU, dost bych se
divil pokud by rozreseni mohla dat velikost cache na CPU ..atd. Ostate
stejne jednou narazite zase na nejaky strop, a co koupite pak? Cray
nebo dalsi PC do clusteru? Nejsou v soucasne dobe nejvetsi superpocitace
casto hromada (tisice) Intel Pentium?

		Karel