OT: DocBook

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Středa Únor 14 11:10:31 CET 2001

"Ing. Miloslav Ponkrác" wrote:

> Prakticky ne, aspoň pokud nechcete platit v dolarech. Podle mého je nejlepší
> napsat makra do Vašeho oblíbeného editoru. Koneckonců emacs pracuje s
> DocBookem taky tak. Já si napíšu makra do vimu.

V žádném případě nechci vyvolat flame emacs x vi x ...

V Emacsu se pro editování DocBooku používá režim PSGML. Jde o obecný mód
pro editování XML/SGML, který má v sobě zabudovaný parser. Kromě běžných
věcí, jako zvýrazňování syntaxe a pohodlného doplňování tagů, které
zvládne každý lepší textový editor, obsahuje parser. Ten si neustále
udržuje přehled o struktuře celého dokumentu a když chcete do dokumentu
vložit nějkaý tag, nabídne vám vložení jen těch tagů, které jsou v daném
místě přípustné (takže se vám nestane, že vložíte např. kapitolu do
obrázku apod.). Tato funkce (a další podobné) v podstatě nejde
implementovat bez přítomnosti nějakého parseru. Kromě emacsu a editorů
speciálně navržených pro práci s XML neznám žádný jiný, který by
podobnou věc uměl.

  Jirka Kosek
  e-mail: jirka na kosek.cz
  http://www.kosek.cz